شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کارگاه آموزشی تدریس مبتنی بر دیالوگ (درک حضور دانشجو) ویژه اعضای هیأت علمی در دانشگاه برگزار گردید

با برنامه ریزی و هماهنگی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی و همکاری دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، کارگاه آموزشی تدریس مبتنی بر دیالوگ (درک حضور دانشجو) ویژه اساتید دانشگاه برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی تدریس مبتنی بر دیالوگ (درک حضور دانشجو) ویژه اساتید دانشگاه با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، خانم دکتر طولابی مدیر دفتر  نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و جمعی از اساتید دانشگاه و با تدریس دکتر محمدرضا نیستانی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و از متخصصان حوزه تعلیم و تربیت، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ??و ?? اسفند ماه در محل سالن کتابخانه قلم چی برگزار گردید.

  نظر به اهمیت و تاثیر کارگاه های آموزشی اساتید، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه در روز دوم کارگاه حضور یافت که در سخنان کوتاهی با عنوان اینکه دانشگاه ایلام یک سازمان یاد گیرنده است، از یادگیری بعنوان یکی از اصول مهم ایجاد تغییرات دانشگاهی تعبیر نمود و بر ضرورت آموزش مداوم اساتید در فضای دانشگاهی  تأکید کرد.

  در این کارگاه، دکتر نیستانی مدرس دوره با اشاره به مشکلات و چالش های جدی که در سر راه ارتباط مردم قرار گرفته، انسان های امروز را موجوداتی دانست که کمتر یکدیگر را درک می ‌کنند و برای همین به پیش داوری یکدیگر می ‌پردازند.

  ایشان در ادامه تفاوت بین صحبت، بحث ، مناظر و گفتگو کردن و در انتها تفاوت این موارد با دیالوگ را تشریح کرد و گفت: در صحبت کردن هیچ هدف خاصی را دنبال نمی کنیم، اما در بحث کردن به دنبال رسیدن به یک هدف واحد هستیم تا به نتیجه مشخصی برسیم‌.

  دکتر نیستانی مناظره را راهی برای تلاش کردن برای رسیدن به حق خودمان و مناظره را همراه با برد و باخت دانست.

  وی در توضیح گفتمان ، آن را تنها واژه ای دانست که در آن ارتباط وجود ندارد بلکه اندیشه مسلط بشر در یک دوره زمانی خاص است.

  این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان ضمن تفاوت دانستن دیالوگ با موارد دیگر،افزود: سقراط دیالوگ را می توان دارای سه ویژگی دانست: 1-دیالوگ به معنی کشف حقیقت؛ 2-دیالوگ یعنی آگاهی به نادانی خویشتن و 3-هیچگاه نوشتار جای دیالوگ را نمی گیرد.

  وی افزود: در دیالوگ دو مفهوم اساسی ارتباط و شناخت باید با هم باشند در غیر اینصورت دیالوگ معنا پیدا نمی کند.

  دکتر نیستانی دیالوگ را درک حضور دیگری دانست و اظهار داشت:  تمام زندگی ما دیالوگ است؛ تمام حرکات ما از نشستن، راه رفتن، همه دیالوگ هستند و متاسفانه خیلی از رفتارهای ما در کلاس درس دیالوژیک نیست. وی افزود: مهمترین ابزار معلم در تدریس زبان او است. خیلی از مواقع ما از زبان به درستی استفاده نمی کنیم، در صورتی که زبان ،یک دیالوگ است  و اکثر معلم های موفق، آنهایی هستند که کلاس را تبدیل به کلاس زندگی می‌ کنند.

  عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، افزود: افرادی که اهل دیالوگ هستند، مدام امید می بخشند. یکی از دلایل اینکه معلم ها امیدبخش نیستتند این است که ما دیالوگ را فقط در حد رشته شان بلدند و معلم هایی که فقط در حد رشته خودشان می‌دانند، معلم های موفقی نیستند.

   وی تأکید کرد: دیالوگ به معنی تفکر انتقادی است و معلمی که اهل دیالوگ است، کسی است که اندیشه ها را به چالش می کشد، اما در همین به چالش کشیدن، اهل احترام است و فرصتی برای اندیشیدن پیدا می کند. شایان ذکر است در این دوره آموزشی سئوالاتی از طرف اساتید دانشگاه مطرح گردید، که دکتر نیستانی پاسخ های لازم را ارائه کرد.

 

کارگاه آموزشي تدريس مبتني بر ديالوگ (درک حضور دانشجو) ويژه اعضاي هيأت علمي در دانشگاه برگزار گرديد کارگاه آموزشي تدريس مبتني بر ديالوگ (درک حضور دانشجو) ويژه اعضاي هيأت علمي در دانشگاه برگزار گرديد کارگاه آموزشي تدريس مبتني بر ديالوگ (درک حضور دانشجو) ويژه اعضاي هيأت علمي در دانشگاه برگزار گرديد کارگاه آموزشي تدريس مبتني بر ديالوگ (درک حضور دانشجو) ويژه اعضاي هيأت علمي در دانشگاه برگزار گرديد کارگاه آموزشي تدريس مبتني بر ديالوگ (درک حضور دانشجو) ويژه اعضاي هيأت علمي در دانشگاه برگزار گرديد کارگاه آموزشي تدريس مبتني بر ديالوگ (درک حضور دانشجو) ويژه اعضاي هيأت علمي در دانشگاه برگزار گرديد کارگاه آموزشي تدريس مبتني بر ديالوگ (درک حضور دانشجو) ويژه اعضاي هيأت علمي در دانشگاه برگزار گرديد