شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه ایلام برگزار گردید

با حضور استاندار ایلام، مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، دکتر نوذری معاون سیاسی و امنیتی، دکتر علی اکبر رئیس دانشگاه، دکتر عدالتی معاون دانشجویی، دکتر احمدی مدیرکل منابع طبعی و آبخیزداری استان، جمعی از مقامات استانی، اساتید،دانشجویان ،کارشناسان و  کارکنان اداره منابع طبیعی و علاقمندان طبیعت صبح امروز در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.  

 در این مراسم دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه در سخنان کوتاهی با اشاره به فعالیت های اجتماعی دانشگاه ایلام، اظهار داشت: برای کمک به منابع طبیعی استان و نگهداری از طبیعت، دانشگاه ایلام در راستای فعالیت های اجتماعی خود اهتمام زیادی در فرهنگ سازی دارد  تا نقش خود را در این حوزه ایفا نماید.

  رئیس دانشگاه با اشاره به موفقیت های مختلف دانشگاه در چند سال اخیر، بیان داشت: برای دومین سال متوالی، یکی از دانشجویان دانشگاه ایلام بعنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شد و یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه بعنوان دانشمند جوان سال شناخته شده است که این امر نشان از ارتقاء جایگاه دانشگاه ایلام در سطح کشور دارد.

 دکتر علی اکبری، افزود: این موفقیت ها در حوزه ورزش قهرمانی هم تکرار شد و تیم فوتسال دختر دانشجویان دانشگاه موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گردید و دو نفر از این عزیزان به جهت درخشش در این مسابقات به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان کشور دعوت شدند.

  رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به فعالیت های انشگاه در حوزه درخت کاری و توسعه فضای سبز، بیان کرد: در سال 1393 سرانه فضای سبز در دانشگاه 14 متر مربع بود که علیرغم افزایش تعداد دانشجویان، این آمار در سال 1397 به 18 متر مربع افزایش یافته است.

  دکتر علی اکبری با اشاره به کسب عنوان هشتم دانشگاه ایلام در زمینه توسعه فضای سبز در بین دانشگاه های کشور، گفت: این موقیت به جهت اهتمام همکاران اینجانب در این زمینه و تعامل خوب با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان و دیگر سازمان های مرتبط فراهم شده که ان شاء الله این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

  در ادامه این مراسم آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام اظهار کرد: طبق مطالعات علمی 60 سال طول می‎کشد تا یک میلیمتر خاک مرغوب تشکیل شود و با آبخیزداری می توان  آب، خاک، مرتع  و جنگل را نجات داد.

  استاندار ایلام از آبخیزداری یک میلیون و200 هزار متر مکعب در سطح استان خبرداد و گفت: دراستان حدود 60 هزار هکتارجنگل کاری شده و تلاش بر این است که در دامنه جنگل‌هایی که مردم تصرف می کنند، بجای شخم زدن، آبخیزداری کنیم ودرختان مثمر بکاریم.

 آقای سلیمانی دشتکی، افزود: در سال 97 حدود 7 هزار و 700 هکتار در سطح استان آبخیزداری انجام شده و برای سال 98 حدود 30 هزار هکتار در دست اقدام است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان حوزه منابع طبیعی و درختکاری تقدیر بعمل آمد.

مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد