شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ندای لاله ها «یادی از 2 دانشجوی شهید دانشگاه ایلام» (بازنشر)

بسم رب الشهدا و الصدیقین

  به گزارش روابط عمومی،  22 اسفند ماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1383 به نام روز بزرگداشت شهدا نام گرفته است. دو نفر از دانشجویان دانشگاه ایلام، شهید علی ورمزیار و شهید علی اختیارزاده در جریان جنگ هشت ساله به شهادت رسیده اند، روابط عمومی دانشگاه، در این روز نورانی، مختصری از زندگینامه این سفر کردگان ره اخلاص و عشق را به شرح ذیل منتشر می کند:

 شهید علی ورمزیار

  شهید علی ورمزیار در سی ام شهریور 1346 در شهرستان ازنا پا به عرصه حیات نهاد. علی و دوستانش در طول مبارزات قبل از انقلاب از شیفتگان امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی بودند. با شروع جنگ تحمیلی علی در پایگاه مقاومت مسجد سجادیه (راه آهن) ثبت نام کرد و مشغول به فراگیری امور نظامی گردید و وقتی دوره خدمت سربازی فرا رسید و آبادان محاصره شد، عملیات کربلای 4 جولانگاه رشادت و سربازی او شد. شهید علی ورمزیار در دوران مقدس سربازی با جد و جهد فراوان در رشته دامپروری دانشگاه ایلام قبول شد و در حین تحصیل نیز در جهاد سازندگی همکاری مداوم داشت. در سی ام شهریور 1366 وقتی علی برای دیدار با خانواده به ازنا آمده بود، در جریان بمباران هوایی به شهادت رسید.

روحش شاد و یادش گرامی

شهید علی اختیار زاده

 شهید علی اختیارزاده، فرزند قاسم، متولد سال 1346، شهر تهران، دانشجوی رشته دامپروری دانشگاه ایلام بود، که در تاریخ 1367/2/1 در دارخوین، به شهادت رسید  و در  قطعه 40 ردیف 76 مزار گلزار شهدای شهر  تهران به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی