شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر ستاری در دانشگاه ایلام: در زمینه علمی ایران در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول را دارا می باشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه ایلام عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی بواسطه توسعه علمی، ایران در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول علمی را دارا می باشد.

 به گزارش روابط عمومی، دکتر سورنا ستاری در نشست خبری با اصحاب رسانه های استان ایلام که صبح امروز با حضور مهندس سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید، با  تأکید بر اینکه پیشرفت های علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی با دوره طاغوت قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: بعد از پیرزوی انقلاب اسلامی دانشگاهها و مراکز علمی پیشرفت های زیادی داشته اند و با حضور چهار و نیم میلیون دانشجو و اعمال سیاست های توسعه علمی، هم اکنون جایگاه علمی ایران در سطح منطقه و جهان اسلام اول است و ان شاء الله سال آینده رتبه علمی ایران با یک رتبه ارتقاء به جایگاه پانزدهم جهان ارتقا خواهد یافت

  دکتر ستاری، افزود: با ورود شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به محیط دانشگاه ها، این مراکز علمی به مرکز تحولات علمی همراه با اشتغال و درآمد زایی تبدیل شده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر لزوم توسعه علوم نوین تاکید کرد و یادآور شد: امروزه فعالیت در حوزه های بیوتکنولوژی و شرکت های فعال در این حوزه بیشتر از حوزه های ICT شده و همچنین بیوتکنولوژی کشاورزی برای مواردی چون گیاهان دارویی شکل گرفته است.

  رئیس بنیاد ملی نخبگان خودکفایی در تولید دارو را از اولویت های نظام و دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: 97 درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

   معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تأسیس شرکت شتاب دهنده در استان ایلام، بیان کرد: هم اکنون 60 شرکت شتاب دهنده در کشور فعال هستند و صاحبان ایده، شرکت های دانش بنیان با دریافت وام کم بهره با حمایت این شتاب دهنده ها کسب و کار خود را راه اندازی و توسعه می دهند.

  دکتر ستاری در مورد جذب نخبگان خارج کشور، اظهار کرد: بیش از 1200 نفر از 100 دانشگاه برتر  جهان به کشور بازگشته اند که در پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ایده های خود را اجرایی می کنند.
  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای توسعه علم و فناوری باید محیط و بستر لازم آماده گردد، گفت: مهیا شدن بستر لازم برای فعالیت استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری تنها راه رشد علمی کشور و تبدیل علم به اشتغال ، ثروت و درآمد می باشد.

 

دکتر ستاري در دانشگاه ايلام: در زمينه علمي ايران در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول را دارا مي باشد دکتر ستاري در دانشگاه ايلام: در زمينه علمي ايران در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول را دارا مي باشد دکتر ستاري در دانشگاه ايلام: در زمينه علمي ايران در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول را دارا مي باشد