شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پژوهشکده گیاهان دارویی و معطر دانشگاه با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح گردید

طی مراسمی با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهندس سیلمانی دشتکی استاندار ایلام، پژوهشکده گیاهان دارویی و معطر دانشگاه ایلام افتتاح گردید.

  به گزارش روابط عمومی، طی مراسمی با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مهندس سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر درویشی معاون اقتصادی استانداری، معاونین دانشگاه و جمعی از مقامات استانی، صبح امروز پژوهشکده گیاهان دارویی و معطر در محل دانشکده کشاورزی افتتاح گردید.

  در این مراسم دکتر علی اکبری هدف اصلی دانشگاه ایلام را توسعه آموزش مهارت محور عنوان کرد و بیان داشت: هدف دانشگاه ایلام اشاعه فرهنگ آموزش مهارت محور برای دانشجویان در همه رشته های تحصیلی است تا دانشجویان بعد از اتمام تحصیل دغدغه اشتغال یا گرایش صرف به اشتغال در بخش دولتی را نداشته باشند.

 رئیس دانشگاه، افزود: دانشگاه ایلام در سال های اخیر از یک مرکز آموزشی صرف خارج شده و به یک دانشگاه جامعه و اشتغال محور تبدیل شده و با اجرای طرح ها و ایده های خلاقانه زمینه بکارگیری دانشجویان دانشگاه در این طرح ها فراهم شده است.

  دکتر علی اکبری یاد آور شد: به منظور اشتغال محوری و ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان، در دانشگاه کارگاه ها و مزارعی در حوزه های مختلف بازار پسند توسط اساتید و دانشجویان ایجاد شده که محصولات  تولید شده آنها از قبیل قارچ، گیاهان دارویی، و ... به بازار عرضه شده است.

 رئیس دانشگاه، تأکید کرد: دانشگاه ایلام در سال های اخیر از رشد قابل توجهی در زمینه علم و فناوری و تبدیل دانش به ثروت برخوردار شده و به خودباوری تولید علم توامان با ثروت رسیده است.

  دکتر علی اکبری در مورد مجوز و افتتاح پژوهشکده گیاهان دارویی و معطر، گفت: با توجه به ظرفیت ها، پتانسیل ها و مشکلات استان ایلام اولویت فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ایلام  در زمینه های نفت، گاز، منابع طبیعی، گیاهان دارویی و معطر و ریزگردها است و در این راستا با توجه به وجود انواع گیاهان دارویی در سطح استان، مجوز راه اندازی این پژوهشکده اخذ گردید و ان شاء الله با اهتمامی که صورت خواهد گرفت، تحقیقات متنوع و خوبی در زمینه کاشت، داشت، برداشت، نگهداری و بازاریابی  این محصولات انجام خواهد گرفت.

 رئیس دانشگاه، افزود: برای راه اندازی این پژوهشکده مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده  و برای تکمیل و خرید تجهیزات آزمایشگاهی دیگر حداقل 20میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

 

 

پژوهشکده گياهان دارويي و معطر دانشگاه با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور افتتاح گرديد پژوهشکده گياهان دارويي و معطر دانشگاه با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور افتتاح گرديد پژوهشکده گياهان دارويي و معطر دانشگاه با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور افتتاح گرديد پژوهشکده گياهان دارويي و معطر دانشگاه با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور افتتاح گرديد