شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جشنواره دانشجوی نمونه برگزار می شود/ آغاز ثبت نام از 20 آذرماه

مدیر امور دانشجویی دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه بیست و نهمین و سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه در سال جاری برگزار می‌شود، گفت: دانشجویان متقاضی می‌توانند از تاریخ شنبه 20 تا سه‌شنبه 30 آذرماه در سامانه جامع امور دانشحویان (سجاد) به آدرس www.portal.saorg.ir ثبت نام کنند.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر مجید میراب بالو مدیر امور دانشجویی دانشگاه ایلام ضمن بیان این خبر، اظهار کرد: در جشنواره سال 1400 که بیست و نهمین و سی امین دوره انتخاب دانشجویان نمونه است، فرآیند جشنواره بر اساس زمان بندی‌های پیش بینی شده در هفته سوم آذر آغاز و در اسفندماه با برگزاری مراسم تجلیل به پایان خواهد رسید.

دکتر میراب بالو با اشاره به اینکه همانند سال‌های گذشته کلیه مراحل ثبت نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری در سامانه الکترونیکی انجام می‌پذیرد، گفت: فرایند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری انجام می شود؛ که نخست دانشجویان در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین نامه و صرف نظر از حد نصاب‌های آن کسب نموده‌اند، به عنوان برگزیدگان مورد تقدیر دانشگاه  قرار می‌گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب نموده‌اند به دبیرخانه مرکزی معرفی می شوند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه در خصوص تعییرات این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته، بیان داشت: برای اولین بار برگزیدگان دانشجویان بین‌المللی نیز معرفی می‌شوند و امکان شرکت به دانشجویانی که بعد از فراخوان سال 98 فارغ‌التحصیل شده‌اند، دانشجویانی که مرخصی بدون احتساب سنوات در ترمی که به کرونا مبتلا شده‌اند دارند و کسب 3 امتیاز به صورت افزوده در بخش فرهنگی ویژه فعالیت‌های داوطلبانه در زمان کرونا، از ویژگی‌های این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته است.

شرایط شرکت کنندگان:

1- حداقل معدل کل جهت شرکت‌کنندگان دانشجویان در این رقابت در مقطع کارشناسی (16)، کارشناسی ارشد (17)، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری عمومی (16)، دکتری پیوسته (17) و دکتری تخصصی PhD (17) می باشد.

2- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بدون احتساب نمره پایان نامه باید حدنصاب معدل کل بند فوق را احراز نمایند.

3- شرط سنی در جشنواره دانشجوی نمونه حداکثر 41 سال می باشد.

4- برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پژوهش محور شرط ورود به جشنواره، پذیرش یک مقاله ISI در همان مقطع تحصیلی می باشد.

5- برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی کسب شرط حداقل معدل در مقاطع قبلی (حداقل معدل 16 در مقطع کارشناسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد، معدل 17 در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان دکتری تخصصی) الزامی است.

6- دانشجویان پس از طی حداقل چهار نیمسال در مقطع کارشناسی، دو نیمسال در مقطع کارشناسی ارشد، شش نیمسال در مقطع دکتری تخصصی و پس از گذراندن آزمون جامع در مقطع دکتری تخصصی می‌توانند در این رقابت شرکت نمایند.

7- نداشتن سابقه سنواتی برای شرکت در فراخوان به عنوان شرط ورود الزامی است. (کارشناسی 8 نیمسال، کارشناسی ارشد 4 نیمسال، دکتری تخصصی 8 نیمسال).

8- کسب امتیازات آزمون زبان (مندرج در آیین نامه) برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی الزامی است.

آیین نامه و جدول امتیازات: https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1400/861400918-Ayennameh.pdf

توجه:

1- دو سال متوالی است که دانشجویان دکتری دانشگاه ایلام بعنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده‌اند.

2- دانشجویان گرامی برای هرگونه سوال و یا مشاوره می‌توانند همه روزه به مدیریت دانشجویی دانشگاه مراجعه نمایند.

 

جدول عملیاتی فرآیند دانشجوی نمونه سال 1400: