شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم‌اندیشی سرپرست دانشگاه ایلام و فرماندهی انتظامی استان ایلام برگزار گردید

در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه، نشست هم‌اندیشی دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام و سردار القاصی مهر فرماندهی انتظامی استان ایلام با حضور معاونین دانشگاه و جمعی از فرماندهان انتظامی، صبح دیروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با تشکر از زحمات مجموعه نیروی انتظامی استان ایلام در برقراری امنیت و خدمات‌رسانی به مردم استان، به تنوع و گستردگی فعالیت‌های نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: بخش زیادی از اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی محسوس نیست، در حالی که این عزیزان در نقاط مختلف کشور خالصانه و بدون ادعا در حال خدمت به مردم هستند.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به حدیث نبوی: «نعمتان مجهولتان الصحه و الامان»، گفت: بر اساس این حدیث شریف، سلامتی و امنیت دو نعمتی هستند، که قدرشان مجهول است و تا مخاطره‌ای پیش نیاید، اهمیت آنها نمایان نمی‌شود. نمونه آن در حوزه سلامت با پیدایش کووید 19 در دو سال اخیر است، که به نوعی اهمیت سلامتی را به همه گوشزد کرد.  

سرپرست دانشگاه با اشاره به امنیت حاکم بر کشور، بیان داشت: علیرغم همه توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان، ناامنی کشورهای همسایه و با وجود مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، به علت اعتقادات دینی مردم و تلاش‌های بی‌وقفه و صادقانه مجموعه نیروهای نظامی و امنیتی و بخصوص نیروی انتظامی، امنیت بی‌نظیری بر کشور حاکم است، که این دستاورد سزوار تمجید و تحسین می‌باشد.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی و بخصوص خطرات آن برای نوجوانان و جونانان، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان ما در فضای مجازی در معرض تهاجمند و به همین دلیل  دچار آسیب‌های زیادی می‌شوند، لذا دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و بویژه آموزش و پرورش، می‌توانند با آگاهی بخشی، زمینه کاهش این نوع آسیب‌ها را فراهم کنند.

سرپرست دانشگاه، افزود: آموزش به خانواده‌ها و جلب همراهی و مشارکت آنها، ضامن موفقیت در این مسیر است.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی استان ایلام، یادآور شد: دانشگاه ایلام آمادگی دارد با همکاری نیروی محترم انتظامی و تشکیل شورای پژوهشی مشترک، با رصد کردن مشکلات استان و نیازسنجی و  با اولویت‌بندی آنها، برای  حل این مشکلات راهکارهای کاربردی ارائه دهد.

سرپرست دانشگاه ایلام، نقش رسانه‌ها را در این فرآیند، راهبردی دانست و گفت: در روند شناسایی و ریشه‌یابی معضلات و مشکلات جامعه، رسانه‌ها می‌توانند با هنرنمایی در آگاهی بخشی به مردم و خانواده‌ها و انعکاس اخبار و رویدادها به نحوی که مانع اشاعه منکرات در سطح جامعه شوند، نقش تعیین کننده و تأثیرگذار داشته باشند.

دکتر علی‌محمدی با تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه دانشگاه ایلام و نیروی انتظامی استان، اظهار داشت: همکاری مرکز مشاوره دانشگاه با مرکز مشاوره نیروی انتظامی، برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی در خصوص  پیش بینی و پیش‌گیری از جرم و انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در راستای بصیرت افزایی جوانان مؤثر باشد.  

در این نشست سردار القاصی مهر فرماندهی انتظامی استان ایلام، با تبریک انتصاب بجا و شایسته دکتر علی محمدی بعنوان شخصیتی جهادی و انقلابی به سمت سرپرست دانشگاه ایلام و آرزوی موفقیت برای ایشان، به افتخارآفرینی‌های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی با تمام  توان در برابر دشمن ایستادند و هیچگاه شهر و دیار خود را رها نکردند و دَین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کردند، لذا ما وظیفه داریم با تمام توان به این مردم عزیز خدمت کنیم.

سردار القاصی مهر نقش دانشگاه در برقراری امنیت را مهم دانست و گفت: در استان ایلام معضلات و مشکلات متعددی همچون افزایش آمار طلاق و حاشیه‌نشینی وجود دارد، که دانشگاه ایلام می‌تواند با سوق دادن پژوهش‌های اساتید و رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویان، در شناسایی، ریشه‌یابی و ارائه راهکار کاربردی  برای حل این مشکلات و معضلات نقش تعیین کننده داشته باشد.

فرماندهی انتظامی استان ایلام، با اشاره به استقرار مشاور مذهبی و مددکار اجتماعی در کلانتری‌های استان، گفت: از 11700 پرونده تشکیل شده در کلانتری‌ها در سال جاری، 8410 مورد با اهتمام مشاوران مذهبی و مددکاران اجتماعی منتج به مصالحه شده است.

سردار القاصی مهر با اشاره به آمار بالای جرایم در حوزه فضای مجازی، اظهار داشت: می‌توانیم تجربیات و آموزش‌های خود را در این زمینه در قالب کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به دانشگاهیان منتقل کنیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری دوجانبه به امضای دکتر علی‌محمدی و سردار القاصی مهر رسید.

 

 

نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد