شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

موفقیت دانشجویان کارشناسی دانشگاه ایلام در طراحی و ساخت سه دستگاه بومی موردنیاز

آقایان مجید صمدیان، علی ابراهیمی، فرشاد زرین نژاد و امیر محمد یاری دانشجویان کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه ایلام با سرپرستی دکتر فرشاد ربیعی استادیار دانشکده فنی و مهندسی، موفق به طراحی و ساخت سه دستگاه بومی موردنیاز شهرستان‌های محل سکونت خود، شامل: دستگاه لیزر CNC،  دستگاه خردکن سبزیجات صنعتی 10 کیلویی  و دستگاه الک و شِیکر برقی شدند.

   به گزارش روابط عمومی،  این دانشجویان با بررسی نیازهای شهرستان‌های محل زندگی خود و با خلاقیت و پشتکار فراوان و راهنمایی‌های مشفقانه دکتر ربیعی، موفق به طراحی و ساخت سه دستگاه، به شرح ذیل شدند:

1-دستگاه لیزر CNC:

آقایان مجید صمدیان  و علی ابراهیمی دستگاه لیزر   CNC را طراحی و ساختند، که با کنترل عددی کامپیوتری (CNC) قابلیت کنترل همزمان دو محور X و Y را دارد.

به این ترتیب با سوار کردن لیزر 5 کیلو وات، حکاکی طرح‌های دلخواه دوبعدی بر روی چوب، پلاستیک، کاغذ و حتی فلزات نرم امکان پذیر است.

مجید صمدیان

علی ابراهیمی

2-دستگاه خردکن سبزیجات صنعتی 10 کیلویی:

این دستگاه توسط آقای فرشاد زرین نژاد، بر اساس کاربرد اساسی آن در شهر رامهرمز طراحی و ساخته شد، که در اندک زمانی نیز به فروش رسید.  

یادآور می‌شود تمامی دستگاه‌های خردکن سبزیجات صنعتی شهر رامهرمز، از مرکز استان خوزستان و یا استان‌های همجوار خریداری می‌شد.

فرشاد زرین نژاد

3-دستگاه الک و شِیکر برقی:

دستگاه الک و شِیکر برقی با اهتمام آقای امیرمحمد یاری و  بر اساس نیاز ضروری ساکنین شهرستان بدره، جهت الک کردن حبوبات و جدا کردن ضایعات طراحی و ساخته شد.

 خوشبختانه  این دستگاه در کوتاه‌ترین زمان نیز به فروش رسید.

امیر محمد یاری

بنا به این گزارش: دکتر فرشاد ربیعی استادیار دانشکده فنی و مهندسی،  که سرپرستی طراحی و ساخت این دستگاه‌ها را بر عهده داشته، فارغ التحصیل دکترای مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشد.

دکتر فرشاد ربیعی

این گزارش می‌افزاید: مدیر طراحی و ساخت، مدیر نصب و راه‌اندازی، مدیر تولید و مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولادگستر آتنا (تولیدکننده قوطیهای ساختمانی HSS) تحت نظارت شرکت ژاپنی کوزاکابه ژاپن از سال 1393 تا 1400 از جمله سوابقدکتر ربیعی در حوزه صنعت است.