شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم عزاداری ایام فاطمیه در دانشگاه ایلام برگزار گردید

با هماهنگی و برنامه‌ریزی هیأت حضرت علی اکبر (ع)،  مراسم عزاداری ایام فاطمیه در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، مراسم عزاداری ایام فاطمیه با حضور دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر شیری سرپرست معاونت پشتیبانی و منابع انسان، دکتر کوخایی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، دکتر ویسه سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، دکتر شکری سرپرست معاونت دانشجویی، حجت‌الاسلام یعقوبی معاون دفتر نهاد نمایندگی، دکتر رشنوادی مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست و جمع زیادی از اساتید، کارکنان و دانشجویان، ظهر دیروز در مسجد الغدیر برگزار گردید.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با تاکید بر جایگاه رفیع این حضرت، اظهار داشت: پیامبر (ص) در تبیین عظمت جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) فرموده است: «امام علی(ع) میزان العمال به معنی ترازوی اعمال، حسنین علیهم‌السلام دو کفه ترازو و حضرت فاطمه زهرا (س) لبه‌های کفه ترازو هستند».

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد، افزود: به عبارت واضح‌تر، میزان عمل تمام انسان‌ها با عمل حضرت علی (ع) قیاس می‌شود و حسنین علیهم‌السلام نیز به معنی برابری اعمال هستند، اما خانم فاطمه زهرا (س) که مصداق لبه ترازو می‌باشند به معنی برابری و مماس اعمال هستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه حضرت فاطمه (س)  مقیاس شناخت حق و فریادگر حق است و اگر حضرت نبود حق نیز فراموش می‌شد، اظهار داشت: حضرت علی (ع) خود حق است، پس هر کسی که دنبال حق است باید پیرو حضرت علی (ع) باشد، اما حضرت فاطمه (س) فریادگر حق است، یعنی اگر کسی می‌خواهد حق را بشناسد باید حضرت فاطمه (س) را نیز بشناسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد با بیان اینکه مومن هیچ‌گاه به دنبال باطل نمی‌رود و به دنبال حق است، تصریح کرد: برای یافتن حق باید به دنبال صفای باطن باشیم و صفای باطن فقط با پیروی از سیره حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به دست می‌آید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان سخنان خود بیان کرد: برای اینکه بصورت واقعی به سیره ائمه پایبند باشیم، باید به تمام حقوق و ارزش‌هایی که اهل بیت علیهم‌السلام مدافع آنها بوده‌اند، پایبند باشیم تا بتوانیم مسیر آنان را ادامه دهیم.

در ادامه مراسم  حاج مداح محمد رضا حیدرنژاد در رثای حضرت فاطمه زهرا (س) به مداحی پرداخت و بعد از نمار ظهر و عصر، حاضرین در مراسم در مزار شهدای گمنام حضور یافتند و با نثار فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.