شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: با سنت‌شکنی و تابوشکنی حضور بانوان در بخش‌های مختلف مدیریتی دانشگاه ایلام تثبیت گردید

دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، عنوان کرد: در ادامه تحولات مهمی که در چند سال اخیر در دانشگاه ایلام انجام گرفت، خوشبختانه با سنت‌شکنی و تابوشکنی حضور بانوان در بخش‌های مختلف مدیریتی دانشگاه تثبیت گردید.

   به گزارش روابط عمومی، با هماهنگی و  برنامه‌ریزی گروه مطالعات زنان مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و با همکاری دفتر مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده، نشست زنان در آموزش عالی با نگاهی به دانشگاه ایلام،  صبح روز چهارشنبه 12 آذر ماه با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه و خانم دکتر رحمانی  مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده، برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام اظهار داشت: به عنوان خادم آموزش عالی در استان ایلام اعتقاد دارم، که نمی‌توان زنان را به عنوان بیش از نیمی از جامعه دانشگاهی نادیده گرفت و معتقدم عدالت جنسیتی و فرصت‌دادن به زنان در مدیریت‌های آموزش عالی نه یک لطف، که بایدی برآمده از نیاز دانشگاه است.

رییس دانشگاه افزود: خوشحالم که با سنت‌شکنی و تابوشکنی در دانشگاه ایلام و اقدامات روحیه بخش توانسته‌ایم، زمینه حضور هر چه بیشتر همکاران خانم در عرصه‌های مختلف دانشگاه را فراهم کنیم.
رئیس دانشگاه، خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم با توجه به اصول و انجام اقداماتی ساده مثل ضرورت حضور حداقل یک همکار خانم در هر یک از شوراهای دانشگاه محقق شده و تلاش کرده‌ایم با تیم سازی و فراهم کردن زمینه آشنایی و ارتباط مؤثر همکاران خانم، روحیه مطالبه‌‌گری را در آنها تقویت کنیم. در حال حاضر مسؤولیت بنیاد ملی نخبگان استان ایلام و بسیاری از پست‌های مدیریتی میانی دانشگاه مثل مدیریت تحصیلات تکمیلی، مدیریت آزمایشگاه مرکزی، هیات نظارت دانشگاهی استان و … در اختیار استادان خانم است و با توجه به این اعتماد ناشی از شناخت، پاسخ بسیار خوبی هم گرفته‌ایم.

دکترعلی‌اکبری تصریح کرد: از خانم دکتر رحمانی می‌خواهم در فرصت کوتاه باقیمانده از دولت نهایت تلاش خود را برای تثبیت حقوق زنان و تحقق عدالت جنسیتی در آموزش عالی کشور مبذول کنند و با توجه به توانمندی بالایی که در ایشان هست، افق کارشان را بسیار روشن می‌بینم و مطمئنم که می‌توانند در همین مدت کوتاه گام‌های بلندی را در این مسیر بردارند.