شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: خاستگاه پژوهش را باید در مدارس جستجو کرد

دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه عنوان کرد: پژوهش و فناوری رکن اصلی توسعه کشور است و برای تحقق این مهم باید خاستگاه پژوهش در مدارس تقویت شود.

   به گزارش روابط عمومی، طی مراسمی که همزمان با اولین روز  هفته ی پژوهش و فناوری  و با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم تحقیقات و فناوری و بصورت ویدیو کنفرانس همزمان در سراسر کشور برگزار شد، از برگزیدگان دانش آموز پژوهشگر ایلامی در طرح جابر بن حیان تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم که همزمان با جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام و با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام برگزار گردید از دانش آموزان؛ فاطیما اله‌مرادی، روژان شجاع و حدیث نقی‌بخش، که با ارائه پژوهش اکسیر گیاهی ریزش مو در طرح جابر بن حیان در کشور مقام برتر را کسب کرده بودند، با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان ایلامی با تلاش و زحمت مدیران و مدیران ارزشمند اداره کل آموزش و پرورش به خوبی توانستند سه دانش آموز را در طرح جابر بن حیان به مرحله کشوری برساند، اظهار کرد: این مهم یک دستاورد درخشان برای استان ایلام است، که جا داشت در اولین روز هفته پژوهش و فناوری از این عزیزان تجلیل بعمل آید.

دکتر علی‌اکبری افزود: اینکه اولین روز هفته پژوهش و فناوری را به دانش اختصاص دادیم نشانه اهتمام برای نهادینه کردن پژوهش در مدرسه است.

رئیس دانشگاه اضافه کرد:  پژوهش رکن اصلی رشد و توسعه کشور  به شمار می رود، لذا باید خاستگاه پژوهش را در مدرسه تقویت کرد و  آموزش و پرورش برای تقویت این خاستگاه طبیعتاً باید از حمایت‌های لازم هم از نظر فکری و هم اعتباری مورد حمایت قرار بگیرد، تا ان شاءالله این دانش آموزان امروز به دانشمندان فردا تبدیل شوند.

رئيس دانشگاه: خاستگاه پژوهش را بايد در مدارس جستجو کرد رئيس دانشگاه: خاستگاه پژوهش را بايد در مدارس جستجو کرد