شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ارسال بیش از 100 مقاله علمی به همایش ملی زیست جهان پسا کرونا

رئیس دانشگاه و دبیر همایش ملی زیست جهان پسا کرونا عنوان کرد: 212 اثر شامل: 100 مقاله علمی و 112 یاداشت فنی به دبیرخانه همایش ارسال شده است. 

   به گزارش روابط عمومی، در ادامه سلسله گفتگوهای مجازی کارگروه اطلاع رسانی و تبلیغات کرونا، جلسه شب سه شنبه 1399/08/27 با موضوع برگزاری همایش ملی مجازی زیست جهان پسا کرونا (از وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب)  با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام و دبیر همایش و دکتر دبیر دبیر شبکه جامعه و دانشگاه و دبیر اجرایی همایش و با مشارکت فعالان رسانه‌ای، چهره‌های فرهنگی و دانشگاهی، هنرمندان، مدیران و مسؤولان اجرایی برگزار گردید.

در این گفتگوی مجازی، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه با بیان اینکه استقبال خوبی در سطح کشور و استان ایلام از این همایش انجام گرفته است، اظهار کرد: در مجموع 212 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است که شامل 100 مقاله علمی و 112 یاداشت فنی می‌باشد.

رئیس دانشگاه یادآور شد: این همایش با همکاری مشترک دانشگاه ایلام و وزارت علوم در هشت محور برگزار می‌گردد،  که به علت تنوع مطالب، کلیه صاحب‌نظران و اصحاب رسانه می‌توانند نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه دهند.

دکتر علی‌اکبری درباره اهداف برگزاری همایش، بیان داشت: ترسیمِ زیست جهانِ پس از کرونا در دو محور شامل: ترسیم وضعیت موجود، یعنی اینکه پس از سپری شدن بحران کرونا چه تغییراتی در مناسبات مختلف زندگی انسان‌ها در حوزه‌های مختلف (محورهای همایش) پدید خواهد آمد و ترسیم وضعیت مطلوب، یعنی اینکه با مشاهد? اثرات بحران کرونا چه پیشنهادهایی برای مدیریت بحران‌های مشابه آتی متصوّر است، از اهداف اصلی برگزاری همایش ملی مجاز زیست جهان پسا کرونا است.

دبیر همایش با بیان اینکه دنیای پسا کرونا مشکلاتی خاصی را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: همانطوری که جنگ هشت ساله ایران و عراق بر زندگی مردم در دوران بعد از جنگ تاثیر داشت، پدیده کرونا نیز از قاعده تبعیت می کند و بی‌شک در دنیای پس از کرونا بسیاری از هنجارها، ارزش‌ها، عادات، رسوم و به طور کلی مناسبات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بهداشتی تغییر خواهد کرد و برای همین آگاهی از چنین تغییراتی می‌تواند سیاست‌گذاران را در برنامه‌ریزی‌های آتی و آینده پژوهانه یاری نماید و لذا برگزاری این همایش گامی در این راستا می‌باشد.

رئیس دانشگاه، خاطرنشان کرد: با توجه به ملی بودن همایش، جهت داوری از استاید، اعضای شورای سیاست گذاری و کمیته علمی دانشگاهیان تهران و منطقه استفاده شده است و همچنین در تمام محورها از اصحاب رسانه استان به عنوان داور استفاده می شود و آثار خبرنگاران توسط این افراد رصد و ارزیابی می گردد.