تمام عیار شدن آرمان دانشگاه ایلام/ضرورت انجام پایان نامه های کاربردی در حوزه صنعت

خانه خبرها

دکتر محمد علي اکبري، رئيس دانشگاه ايلام در نشست صميمي با دانشجويان دکترا و تحصيلات تکميلي با اشاره به اينکه دانشگاه ايلام در راستاي دانشگاه تمام عيار شدن در حال حرکت است، گفت: اين مرکز آموزش عالي بايد همه ويژگي هاي يک دانشگاه خوب را داشته باشد، و به  آن اندازه که ياد دهنده است بايد ياد گيرنده نيزباشد تا به يک دانشگاه متوازن برسد.

وي به فضاي نامناسب و غالبا بياباني دانشگاه ايلام اشاره، وبيان کرد: با يک نگاه کلي به مجموعه دانشگاه، و پيشبرد و توسعه آن در همه جوانب نگريسته مي شود،و همانگونه که به فضاي عمومي آن توجه مي شود به بهبود سلف سرويس،  خوابگاه ، آزمايشگاه و کتابخانه هم نگاه ويژه اي داريم.

 

دکتر علي اکبري با بيان اينکه 6 ميليارد تومان خارج از دانشگاه براي آزمايشگاه نفت و گاز هزينه شده است، تصريح کرد: ارتقاء سطح علمي دانشگاه از اولويت هاي برنامه ريزي آموزشي است، بهمين دليل امسال را سال ارتقاء آموزشي نامگذاري کرده ايم.

رئيس دانشگاه ايلام، به پيشرفت ها و موفقيت هايي که دانشگاه ايلام، در اين سه سال به دست آورده است اشاره کرد و گفت: دانشگاه ايلام به نسبت سال هاي گذشته هم از نظر فضاي فيزيکي، و هم امکانات آزمايشگاهي و پژوهشي به حد مطلوب و قابل قبولي رسيده است بطوري که به گفته وزير علوم ،آزمايشگاه مرکزي دانشگاه ايلام در منطقه کم نظير است.

دکتر علي اکبري به سه برابر شدن بودجه پژوهشي دانشگاه اشاره و اظهار کرد: دانشجويان تحصيلات تکميلي  يک سوم کل دانشجويان دانشگاه ايلام را تشکيل مي دهند، لذا بايد با انجام پايان نامه هاي کاربردي و انجام پروژه هايي که در جهت رفع مشکلات موجود است دين خود را به دانشگاه ادا کنند.

وي با بيان اين موضوع که در دانشگاه ايلام، براي ارتقاء سطح کيفي آموزش، و اعطاء فرصت مطالعاتي به دانشجويان مشکلي تحت عنوان سهميه نداريم، افزود: هر دانشجويي از دانشگاه ايلام مي تواند به فرصت مطالعاتي برود، و در سال،  سه الي چهار نفر از اعضاء هيئت علمي از اين فرصت استفاده مي کنند.

رئيس دانشگاه ايلام، با گلايه از دانشجويان تحصيلات تکميلي،  اظهار کرد:  دانشجويان تحصيلات تکميلي بايد در دانشگاه ديده شوند و در بخش هايي که به تخصص و مهارت آنان نياز است بايد ياريگر دانشگاه ايلام باشند.

دکتر علي اکبري بهترين دانشگاه کشور و در سطح بين المللي ظاهرشدن را از آرمان هاي دانشگاه ايلام دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه ايلام جزء معدود دانشگاه هايي است که شوراي صنفي تشکيل داده است، و ارتقاء همه جانبه آن جز با همکاري و همراهي دانشجويان در تمام مقاطع مختلف ميسر نخواهد شد.

دکتر  مصطفي نعمتي معاون آموزش دانشگاه ايلام، در اين نشست، به آغازبرنامه‌هاي دهه سرآمدي دانشگاه از 3 تا 13 ارديبهشت اشاره و اظهار کرد: در اين دهه سياست‌ها، اهداف و برنامه‌هاي آموزشي مختلفي در نظر گرفته شده است و باتوجه به تأکيد رياست دانشگاه مبني بر اهميت و نقش آموزش در دانشگاه و نامگذاري سال 96 بنام آموزش، ويژه برنامه هاي متنوعي در سطح دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وي افزود:  برگزاري نشست‌هاي مختلف با دانشجويان تحصيلات تکميلي، دانشجويان خارجي، دبيران انجمن هاي علمي، دانشجويان رتبه هاي برتر دوره هاي کارداني و کارشناسي و تقدير از برترين رتبه هاي آموزش دانشگاه ازجمله برنامه هاي اين دهه است.

دکتر نعمتي افزود: مراسم تقدير از مدرسان برگزيده گروه هاي آموزشي و ميزگرد تخصصي در زمينه مسائل آموزشي دانشگاه و استان از اهم اين برنامه هاست.

معاون آموزش دانشگاه ايلام با بيان اينکه مهمترين هدف ما ارتقاء و اعتلاي سطح آموزش دردانشگاه است، گفت: تمام سعي و تلاش  دست اندرکاران حوزه آموزش دانشگاه بر اين است که اقدامات مؤثر و کارآمدي در اعتلاي اهميت بخشي به آموزش دانشجويان صورت گيرد. 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها