وزیرعلوم: درسال 95، بودجه دانشگاه ها 15 درصد افزایش خواهدداشت

خانه خبرها
وزيرعلوم: درسال 95، بودجه دانشگاه ها 15 درصد افزايش خواهدداشت

 

دكترمحمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به افزايش 15 درصدي بودجه دانشگاه‌ها درسال جديد، گفت: بايد شاخص‌هاي ديگري علاوه بر تعداد دانشجويان درتخصيص بودجه دانشگاه‌ها مدنظر قرار گيرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دکترفرهادي درآيين توديع و معارفه رئيس دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر که دراين دانشگاه برگزارشد، با تبريک روز ملي راهيان نور و بزرگداشت شهدا، به بيان خاطراتي از حضور خود در سال‌هاي دفاع مقدس دراين منطقه پرداخت و با قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي دکترمسعود صدري‌نسب رياست پيشين دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر در دوره مسئوليت وي، اظهار کرد: قطعأ از تجارب دکترصدري‌نسب در بدنه وزارت و ديگر بخش‌ها استفاده خواهد شد.
وي با بيان اينکه اين دانشگاه درابتدا با نام دانشگاه علوم دريايي خرمشهر فعاليت مي‌کرد و واژه "فنون" بعدها به اسم دانشگاه افزوده شد، گفت: تأکيد ما بر کلمه "فنون" است زيرا اين واژه مصداق کاربردي و کارآفريني به اين دانشگاه مي‌دهد. دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر بايد درحوزه تخصصي خود که علوم دريايي است، در زمينه‌هاي علم و فناوري و اقتصادي توسعه يابد.
وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اينکه آمايش آموزش عالي در برنامه وزارت قرار دارد، تصريح کرد: از جمله موارد اين طرح رتبه‌بندي دانشگاه‌ها و آموزش عالي کشور در قالب 10 منطقه است. اين رتبه‌بندي در چهار سطح بين‌المللي، ملي، منطقه‌اي و استاني انجام مي‌شود.
دكترفرهادي يکي از اهداف وزارت را حرکت به سمت کارآفريني و توليد فناوري‌هاي نو عنوان کرد و گفت: براين اساس، حوزه‌هاي آموزشي و مهارت‌آفريني به‌جدّ مورد توجه خواهد بود.
وي همچنين با اشاره به برخي کمبودها دردانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر، علت آن را در سرانه‌اي بودن بودجه دانشگاه‌ها دانست و افزود: نبايد بودجه دانشگاه‌ها تنها براساس سرانه دانشجويي تخصيص يابد، بلكه بايد شاخص‌هاي ديگري نيز درتخصيص بودجه دانشگاه ها مدنظر قرار گيرد.
وزيرعلوم از افزايش بودجه دانشگاه‌ها در سال جديد خبر داد و تصريح کرد: درسال 95 شاهد افزايش 15 درصدي بودجه دانشگاه‌ها خواهيم بود، همچنين بخش قابل توجهي از بودجه و اعتبارات به حوزه پژوهش و فناوري، هم به صورت ارزي و هم به صورت ريالي اختصاص مي‌يابد.
همچنين دراين مراسم، دکترصدري‌نسب رئيس سابق دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر با ارائه گزارشي از روند اقدامات انجام‌شده در اين دانشگاه در مدت تصدي هست.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها