نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره): برجام یک دستاورد بزرگ بود/ دانشجو باید سیاسی باشد

خانه خبرها
نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان در ديدار با اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام(ره): برجام يک دستاورد بزرگ بود/ دانشجو بايد سياسي باشد

نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان ايلام گفت: برجام و توافق هسته‌اي يک دستاورد بزرگ بود چون نفس مذاکره با ابرقدرت‌ها سر يک ميز با ايران نشان از اقتدار ما دارد و اين بزرگ‌ترين پيروزي ما بود و تنها کشوري که در مقابل زبان تهديد استکبار خصوصاً آمريکا نرمشي نشان نداده است ايران است.

به گزارش خبرنگارروابط عمومي و بنقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه ايلام،  حجت‌الاسلام‌والمسلمين «محمدنقي‌لطفي» در ديدار با اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خطّ امام (ره) دانشگاه ايلام با تبريک دهه ولايت، اظهار کرد: قطعاً يکي از اهداف بسيار مهم و راهبردي انقلاب، تحقق آرمان‌هاي امام و رهبري است و دانشگاه يکي از عرصه‌هاي مهم تحقق اين آرمان‌ها است.

وي با تأکيد بر اينکه دانشگاه همواره رکن مهمي‌ در تحقق اهداف انقلاب در عرصه‌ي اقتصاد، سياست، فرهنگ و از همه مهم‌تر پيشرفت‌هاي علمي بوده است، تصريح کرد: امروز براي کشور ما دانشگاه يک جريان بسيار مهم است و عصبانيت نظام سلطه و در رأس آن آمريکا، بيشتر براي اين است که امروز ايران در عرصه‌هاي علمي قله‌هاي رفيعي را فتح کرده است.

 نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان ايلام بابيان اينکه دانش هسته‌اي نماد عزت و اقتدار جمهوري‌اسلامي‌ و يکي از دستاوردهاي بزرگ دانشجويان و دانشگاهيان ما است، تصريح کرد: نخبگان دانشگاهي دانشي را که تنها در انحصار نظام سلطه بود براي مردم ايران به ارمغان اما آن‌ها هيچ‌وقت حاضر نيستند که يک رقيب را در کنار مرزهاي خودشان مجهز به انرژي صلح‌آميز دانش هسته‌اي داشته باشند.

 لطفي تأکيد کرد: آنچه مهم است و بايد به آن توجه کرد اين‌که دانشگاه همان‌طور که عرصه‌ي تلاش‌هاي بي‌وقفه‌ي علمي است و بنا به تأکيدات مقام معظم رهبري بايد از قطار علم عقب نماند بلکه زودتر و سريع‌تر از آن جلو بيفتد اما مسئله‌ي مهم اين است که بصيرت سياسي لازمه‌ي کار يک دانشجوي متعهد است که بداند در جهان چه مي‌گذرد. دشمنان را درست بشناسد و پايگاه نظام و انقلاب را هم تشخيص بدهد و بر اساس ان هم جلو برود.

وي با بيان اينکه دشمن تصميم دارد که دانشگاه را از نظام جدا کند، اظهار کرد: دانشگاه از شروع انقلاب در سال‌هاي 42، هميشه پرچم‌دار استقلال سياسي کشور بوده و در انقلاب اسلامي هم وقتي امام آمد و پرچم رهبري انقلاب ر به دست گرفت و در دوران دفاع مقدس تعداد زيادي دانشجوي شهيد داريم و بعد از جنگ و در عرصه‌هاي علمي باز دانشگاهيان اين عرصه را هم خوب اداره کردند. ما هرچه داريم در عرصه‌هاي علمي دستاورد همين عزيزاني است که شب و روز تلاش مي‌کنند.

امام‌جمعه ايلام از شهيد شهرياري، رضايي‌نژاد و ديگر شهداي هسته‌اي به‌عنوان الگو براي جامعه‌ي نخبه‌ي دانشگاهي يادکرد و گفت: ما ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه و دانشجويان را وظيفه‌ي خود ميدانيم و در اهميت ديدار و بحث در ميان دانشجويان همين کافي ست که ببينيم رهبري در ماه رمضان پنج ساعت مداوم در ميان دانشجويان حضور مي‌يابند و صميمانه صحبت مي‌کنند و معتقديم که دانشجو بايد سياسي باشد اما سياسي بودن با حيله‌ها و فريب‌ها و سياست‌بازي‌هاي رايج متفاوت است و دانشجو بايد در تمامي مسائل سياستمدار باشد.

لطفي با تأکيد بر اينکه دانشگاه بايد حامي دولت باشد چون دولت بخشي از نظام اسلامي است، تصريح کرد: اما نبايد از انتقاد منصفانه نيز غافل شد و انتقاد نبايد تخريبي باشد و به‌نحوي‌که به سمت مچ‌گيري رفت و خدمات را ناديده گرفت.

وي ادامه داد: برجام و توافق هسته‌اي يک دستاورد بزرگ بود و نفس مذاکره با ابرقدرت‌ها سر يک ميز با ايران نشان از اقتدار ما دارد و اين بزرگ‌ترين پيروزي ما بود و تنها کشوري که در مقابل زبان تهديد استکبار خصوصاً آمريکا نرمشي نشان نداده است ايران است.

امام‌جمعه ايلام بر برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري‌هاي عاقلانه و حرکت بر مدار عقلانيت باعث شده هيچ‌گاه ايران در سياست‌هاي حقه‌ي خود عقب‌نشيني نکند، تصريح کرد: اقتدار نظامي سياسي و امنيتي ايران که باعث امنيت داخلي و خارجي و حتي در منطقه شده و افتخاراتي که در اين مسير به‌دست‌آمده بايد براي نسل جوان و دانشجو بيان و تبيين شود.

لطفي با تأکيد بر اينکه متأسفانه در بحث اقتصاد در کشور دچار ضعف هستيم، گفت: اگر در بحث اقتصاد مانند مقوله‌ي دفاعي عمل مي‌شد شايد الآن وضعيت بسيار متفاوت بود و نسخه‌ي اقتصاد مقاومتي نيز براي درمان همين مشکلات با تکيه‌بر نگاه به داخل است و دانشگاهيان نيز در تحقق اين سند راهبردي نقش چشم‌گيري دارند.

در ابتداي ديدار حجت‌الاسلام و المسلمين «غلامرضا غياثي» - مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي ايلام با اشاره به سابقه‌ي تاريخي اين تشکل ابراز اميدواري کرد اين ارتباط بين تشکل‌هاي دانشجويي و دفتر نماينده ولي‌فقيه در استان باهدف بصيرت‌افزايي دانشجويان بيشتر شود.

مهدي فيلي - دبير کل انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خطّ امام (ره) دانشگاه ايلام در اين ديدار گفت: انجمن اسلامي با فراهم آمدن فضا و زمينه‌ي فعاليت دانشجويي در دانشگاه‌ها در دولت محترم مجدداً پا به عرصه‌ي رقابت گذاشت و همواره انجمن‌هاي اسلامي و اين شجره‌ي طيبه، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، نماد شريعت، مذهب و اسلام در دانشگاه‌ها بوده‌اند.

وي با بيان اينکه شاخصه‌ي اصلي انجمن‌هاي اسلامي بازهم مذهبي بودن آن است، تصريح کرد: بزرگ‌ترين ثمره و دستاورد انقلاب، جمهوري اسلامي بود. حاکميت دين و شريعت همراه با حاکميت رأي و نظر مردم و معتقديم الگو شدنِ اين انقلاب در منطقه، در دنيا، نيازمند عبور از مسير اعتدال است. همان‌طور که فرمايش خداوند در قرآن هم هست که مي‌فرمايند براي امت وسط شدن بايد اعتدال پيشه کرد و نتيجه‌اش مي‌شود «لتکونوا شهداء علي الناس.»

 دبيرکل انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام (ره) ادامه داد: نگاه ما به دولت تجلي بيان رهبري است و سفارش رهبري به تشکل‌هاي دانشجويي که در دو مورد فرمودند مسائل ملي را از وراي جناح‌بندي‌ها نگاه کنيد و در وهله‌ي دوم حساسيت کافي و لازم داشته باشيد نسبت به مسائل کشور. ما در بسياري از مواقع اقدامات دولت را دانش‌بنيان و منطق‌محور مي‌دانيم؛ اما هيچ‌وقت از روحيه‌ي مطالبه‌گري و انتقاد منصفانه کوتاه نيامديم و با تريبون‌هاي آزاد، با روشن‌گري‌هايي که چه در دوران انتخابات و چه در روزهاي ديگر در دانشگاه توسط انجمن اسلامي برگزار شد به رقابت در قانون‌مندي تأکيدداريم.

فيلي با تأکيد بر فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه تريبون‌هاي نماز جمعه براي گفتمان سازي در اختيار دانشجويان قرار بگيرد، تصريح کرد: اين تشکل دانشجويي در صورت صلاحديد نماينده ولي‌فقيه در استان آمادگي دارد در اين عرصه نقش‌آفريني کند.

«مسعود بيگي» – سخنگو و قائم‌مقام انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خطّ امام (ره) دانشگاه ايلام گفت: هم «انجمن اسلامي» و هم «پيرو خطّ امام» بودن بار سنگيني روي دوش ما گذاشته و وظيفه‌ي ما را دوچندان کرده است، ما هم در رابطه با خطّ امام تلاش کرديم که يک روشن‌سازي و يک تبييني صورت بديم که بيشتر شناخته بشود و هم ارتباط آن با جنبش اصيل اصلاح‌طلبي که برگرفته از قيام امام حسين (ع) هست حفظ کنيم و بتوانيم اين پيوند ناگسستني را به همگان نشان بدهيم و ثابت کنيم که اصلاح‌طلبي و خطّ امامي بودن، هيچ منافاتي با روشن‌انديش بودن، روشن‌فکر بودن و حضور در فضاي دانشگاهي ندارد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها