دانشگاه ایلام در صدد تکثر دیپلماسی علمی است

خانه خبرها
دانشگاه ايلام در صدد تکثر ديپلماسي علمي است

به گزارش خبرنگار روابط عمومي،نشست صميمي رئيس دانشگاه با دانشجويان خارجي برگزار شد.

 پروفسور محمد علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، در جمع دانشجويان کرد عراقي دانشگاه ايلام، اظهار داشت:  در طول تاريخ ايران روابط ميان کردهاي اين دوکشور هميشه ستودني بوده است و اگر وقفه اي در اين رابطه ايجاد شده است مسببان ديگري داشته است.

دکتر علي‌اکبري گفت: بهترين آدم ها براي تعامل ميان فرهنگ ها،دانشگاهيان هستند، که مي توانند به عنوان سفير و ديپلمات مروج اخلاق، فرهنگ، سياست، و علم و دانش يک کشور باشند.

وي با اعتقاد به ايجاد  ديپلماسي علمي در دانشگاه ايلام، بيان کرد: تحقق ديپلماسي علمي ميان دو کشور پايه گذار دوستي مستمر و پايدار بوده و همه ديپلماسي هاي فرهنگي، اخلاقي، و سياسي را نيز به همراه خواهد داشت.

رئيس دانشگاه ايلام، با اشاره به اين موضوع که دنياي بدون مرزواقعيت جهان امروز است، گفت: در گذشته وجود دلايل خاص سياسي و تفکرات حاکم بر رژيم عراق مانع شد که رابطه گرم و دوستانه اي بين ملت ايران و عراق شکل بگيرد، اما امروز ما دور يک ميز جمع شده ايم و از مشترکاتمان سخن مي گوييم.

 وي به تلاش دانشگاه ايلام، براي افزايش جذب دانشجويان عراقي اشاره کرد و يادآور شد: اگر در ميهمان نوازي دانشگاه ايلام، کمبودها و کاستي هايي بوده است، صادقانه براي رفع آنها تلاش خواهيم کرد.

رئيس دانشگاه ايلام، با اشاره  به ايجاد اقامت براي حضور ميهمانان عراقي در دانشگاه ايلام، گفت: دانشگاه ايلام از همه ظرفيت خود براي رفاه حال شما استفاده خواهد کرد و تلاش مي کنيم برنامه  هايي که با مشارکت و حضور شما در اين مرکز آموزش عالي انجام مي شود هم منفعت دو ملت، هم  دانشگاه و هم  دانشجويان را درپي داشته باشد.

وي با بيان اينکه دانشگاه ايلام در صدد تکثر ديپلماسي علمي است، افزود: به شما توصيه مي کنم که از زبان فارسي بيشتر استفاده کنيد، نه بخاطر  اينکه زبان فارسي برتري دارد، نه؛ بلکه آدم هاي چند زبانه تعامل بهتري با دنيا دارند و موجب آشنايي با فرهنگ هاي متفاوت خواهد شد.

دکتر علي‌اکبري به تداوم دوره آموزش زبان فارسي تا تسلط کامل دانشجويان عراقي اشاره  و اضافه کرد: دانشگاه ايلام در نظر دارد با آموزش کامل زبان فارسي به دانشجويان عراقي از آنها به عنوان همکار و راهنما در برنامه ها و آموزش هاي گروه دوم استفاده نمايد.

 وي  همکاري،همدلي، رفاقت را زمينه ساز تحقق کار درست مشترک دانست و تصريح کرد: ورود شما در وسط ترم و از آبان ماه امسال مشکلاتي را در روند تحصيل شما ايجاد کرده بود، که دانشگاه با رايزني هاي که با وزارت علوم داشت، براي جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه و عقب ماندن شما، تصميم به ارائه آموزش فارسي در اين مدت نمود.

 رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه ترم دوم به فشردگي ترم اول نيست، تأکيد کرد: با همکاري نيروي انتظامي در صدد تعويض ويزاي توريستي شما به تحصيلي هستيم، و تمام تلاش دانشگاه ايجاد محل اقامت مناسبي در داخل شهر براي شما است.

دکتر علي‌اکبري در پايان از دانشجويان عراقي خواست، ترم دوم را ترم سازگاري با دانشگاه قرار دهند و سعي کنند به عنوان سرمايه دانشگاه غريبي را کنار گذاشته و در برنامه ها شرکت کنند و خود را جزء خانواده دانشگاه ايلام بدانند.

در پايان اين ديدار دانشجويان عراقي با ابراز رضايت مندي از ايجاد فضاي دل نشين کسب علم و دانش و انتقال تجربيات اساتيد دانشگاه به دانشجويان ميهمان عراقي، از مهرباني، صميميت، و تلاش خستگي ناپذير رياست دانشگاه، کارکنان و مردم خوب ايلام، قدرداني کردند.

متن قدرداني دانشجويان عراقي از رئيس دانشگاه ايلام، به شرح زير است:

رئيس محترم دانشگاه ايلام

با سلام بي پايان

دلسوزي، تلاش و کوشش حضرت عالي در تعليم و تربيت و انتقال معلومات و تجربيات ارزشمند در کنار برقراري رابطه صميمي و دوستانه با دانشجويان و ايجاد فضائي دلنشين براي کسب علم و دانش و درک شرايط عمومي دانشجويان و ما( دانشجويان خارجي) حقيقتا قابل ستايش است.

ما بر خود وظيفه مي دانيم در کسوت شاگردي از زحمات و خدمات ارزشمند شما استاد گرانقدر و اساتيد محترم دانشگاه تقدير و تشکر بنماييم.

از خداوند متعال برايتان موفقيت و همواره ياددادن را مسئلت داريم.

دانشجويان اقليم کوردستان عراق در ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها