با حضور رئیس اداره پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در دانشگاه برگزار شد

خانه خبرها
با حضور رئيس اداره پيشگيري از اعتياد ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري در دانشگاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي نشست بررسي برنامه هاي مرکز مشاوره دانشگاه با حضور  دکتر بهرامي رئيس اداره پيشگيري از اعتياد ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري برگزار شد.

دکتر عدالتي، معاون دانشجويي دانشگاه در ضمن خير مقدم به رئيس اداره پيشگيري از اعتياد ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري و اشاره به اهميت برنامه ريزي در راستاي مقابله با آسيب هاي اجتماعي در بين دانشجويان اظهار داشت: تا زماني که دانشجو به مرکز مشاوره و معاونت دانشجويي اعتماد کرده و مسئله و مشکل خويش را اعم از خانوادگي، اجتماعي و فردي در ميان مي گذارد، از هيچ تلاش و کوششي براي رفع آنان دريغ نخواهيم داشت.
وي با بيان اينکه دکتر علي اکبري، رياست دانشگاه ايلام، با نگاهي عميق و موشکافانه و افق ديدي روشن به مسائل دانشجويي نظر دارد، اظهار داشت: برگزاري آموزش هاي مورد نياز براي آشنايي دانشجويان با مسائل و آسيب هاي اجتماعي که ممکن است با آن مواجه شوند ضرورتي انکارناپذير است.
معاون دانشجويي دانشگاه ، محيط خوابگاه را بستري براي بروز آسيب هاي اجتماعي دانست، و تصريح کرد: بايد با گذشتن از شعار و اقدامات نمادين، در عمل به ارائه راهکار براي پيشگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي و تمايل دانشجويان به سمت مواد مخدر اقدام کرد.
 
دکتر بهرامي، رئيس اداره پيشگيري از اعتياد ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري، در اين نشست گفت: فعاليت ها و اقدامات مرکز مشاوره دانشگاه ايلام قابل تقدير است، و از ابتداي امر تا کنون کارها و فعاليت هاي اين مرکز مشاوره با تعامل در حال گسترش است.
وي با بيان اينکه پيشگيري در درازمدت نتيجه مي دهد، خاطرنشان کرد: درست است که اعتبارات بخش پيشگيري بسيار ناچيز است، اما تلاش براي هر سال بهتر شدن آنها انجام مي شود.
رئيس اداره پيشگيري از اعتياد ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري اظهار داشت: اين ستاد در قالب برنامه هاي فرهنگي فراگير و با رويکردي نوين در جهت اجراي برنامه هاي حوزه پيشگيري تلاش مي کند.
دکتر بهرامي خاطرنشان کرد: بايد درروش هاي  پيشگيري نوين استفاده از انديشه هاي بصير و روشن و بااصلاح روش هاي گذشته به تقويت راه هاي جذب دانشجويان در برنامه ها بپردازيم و از بخش هاي هنري، چون موسيقي، نمايش، و فيلم در راستاي القاء پيام هاي سلامت خود به دانشجويان بهره ببريم.
اين مسئول با بيان اينکه ريشه کني آسيب هاي اجتماعي معنا ندارد، تأکيد کرد: در محيط دانشگاه، برنامه ها و روش هاي پيشگيرانه بايد متناسب با شرايط و فرهنگ حاکم بر آن دانشگاه اجرا شوند.
دکتر بهرامي گفت: انسجام تشکل ها در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي دردانشگاه ضروري است و بايد با فعاليت هاي جايگزين و برگزاري اردوهاي سلامت مخصوصا در خوابگاه هاي دانشجويي اثرگذار تر به مسئله توجه شود.
وي با اشاره به اقداماتي که که اين مرکز در سطح کلان براي پيشگيري از اعتياد در سطح کشور انجام داده است، گفت: برگزاري کارگاه هاي مهارت زندگي و پيشگيري از اعتياد، برگزاري نشست هاي تخصصي با حضور کارشناسان، کمک به برگزاري جشنواره هاي دانشگاه پاک، کمک به برپايي نشست هاي دبيران و اعضاء دانشجويي سفيران سلامت روان، حمايت از تشکيل کانون هاي پيشگيري از اعتياد از طريق دانشگاه تهران، در راستاي اهداف اين مرکز در زمينه پيشگيري صورت گرفته است.

خانم بيرانوند، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه  در اين نشست، گفت: در مسير اجراي برنامه هاي مشاوره هميشه محدويت هايي وجود دارد که بيشتر از نظر اعتبارات است.
وي با بيان اينکه در بحث مشاوره تخصيص اعتبارات با جمعيت دانشجويي هم خواني ندارد، افزود: تغيير و ارتقاء در روش و محتواي آموزش بايد براساس شرايط روز و با توجه به سطح فرهنگي دانشجويان انجام شود.
مسئول مرکز مشاوره دانشگاه، اضافه کرد: با توجه به اينکه دوره هاي تعليم و تربيت کادر متخصص که در سال هاي اخير انجام گرفته فقط مربوط به روانشناسان و رشته هاي علوم تربيتي است، ضروري است که يک دوره آموزش تربيت مربي ويژه کارکنان، و اساتيد دانشگاه ايلام با توجه به ارتباط و نقش مهم آنان در ارتقاء سلامت دانشجويان، در برنامه هاي وزرات علوم پيش بيني و تخصيص اعتبار داده شود.
وي با اشاره به طرح دانشگاه عاري از دخانيات گفت: اين طرح از لحاظ برنامه و اهداف بسيار قوي است، اما نيازمند پشتيباني وحمايت در مرحله اجرا مي باشد.
خانم بيرانوند در ادامه با اشاره به ظرفيت کانون فعال همياران سلامت دانشگاه، تصريح کرد: باطرح هاي در قالب برنامه هاي هنري، فرهنگي و دانشجويي مي توان در راستاي پيشگيري از اعتياد از اين کانون استفاده کرد.
خانم بيرانوند به برنامه هاي آموزشي طرح سمن نيز اشاره و خاطرنشان کرد: اين طرح  که ويژه دانشجويان ورودي جديد و با محوريت آموزش هاي زندگي و پيشگيري از اعتياد است سالانه در دانشگاه ايلام برگزار مي شود اما ميزان اعتبار اين طرح براي دستيابي به نتيجه مطلوب بسيار پايين است.
وي با بيان اينکه اعتباري که به اين طرح داده شده است،تنها 20 درصد دانشجويان را تحت پوشش قرار مي دهد گفت: براي ارتقاء سطح آموزش ها و اجراي درست برنامه ها حمايت مالي از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور لازم و ضروري است

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها