دلیل ناکارآمدی برخی روابط عمومی‌ها از زبان مدیر روابط عمومی دانشگاه ایلام/ اصحاب رسانه کمک کنند تا بین دانشگاه و جامعه ارتباط تنگاتنگ برقرار شود

خانه خبرها
دليل ناکارآمدي برخي روابط عمومي‌ها از زبان مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام/ اصحاب رسانه کمک کنند تا بين دانشگاه و جامعه ارتباط تنگاتنگ برقرار شود

به گزارش خبرنگار روابط عمومي و بنقل از ايسنا.

از سال 1372 به‌عنوان کارمند روابط عمومي کار خود را دانشگاه ايلام آغاز کرده و سال 1384 کارشناس روابط عمومي شد و از سال 1389 تاکنون مدير روابط عمومي بزرگ‌ترين مرکز آموزش عالي استان است و از سال 1393 تاکنون دبير روابط عمومي‌هاي منطقه 5 دانشگاه‌هاي کشور است.

از دلايل محافظه‌کار شدن برخي روابط عمومي‌ها مي‌گويد و معتقد است: دليل اين امر مديران و روساي سازمان‌ها هستند.

«فرهاد فتاحي» با حضور در دفتر ايسنا، منطقه ايلام، اظهار کرد: روابط عمومي در سازمان‌ها نقش مهمي بر عهده دارند و مهم‌ترين اهدافش تأمين منافع سازمان در پيشبرد اهداف کلان و کسب رضايت مخاطبان با توجه به اهداف سازمان است.

وي با بيان اينکه با ابزارهاي دنياي موجود کار روابط عمومي‌ها آسان‌تر شده و اهداف به‌راحتي محقق مي‌شود، گفت: متأسفانه باوجوداين امکانات افراد متخصص و علاقه‌مند و خلاق در اين حوزه بسيار کم هستند و اين ضعف کاملاً مشهود است.

مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام با بيان اينکه امروز روابط عمومي بسياري از سازمان‌ها از عدم اهميت دادن واقعي مديران به اين واحد رنج مي‌برند، گفت: سازمان‌ها و در رأس آن مديران بايد به افراد مشغول در روابط عمومي اعتماد کنند و اين اعتماد هم بايد دوطرفه باشد و استقلال کارشناسان روابط عمومي کاملاً حفظ شود و مطمئناً حفظ اين استقلال به نفع سازمان خواهد بود.

فتاحي گفت: يکي از ضرورت‌هاي روابط عمومي ضرورت ارتباط به‌موقع با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است يعني مديران و کارشناسان روابط عمومي بايد نه‌تنها پاسخگوي افکار عمومي باشند بلکه بدنه کارشناسي سازمان متبوع خود را به بهترين شکل به اصحاب رسانه وصل کنند و حتي براي اصحاب رسانه دغدغه ايجاد کنند.

وي تصريح کرد: عدم خلاقيت و علاقه‌مندي متوليان روابط عمومي به اين حرفه و عدم اعتماد مديران به کارشناسان روابط عمومي مشکلاتي هستند که مانع نقش‌آفريني درست واحدهاي روابط عمومي شده و استرس اين کار را براي شاغلان در اين بخش بيشتر کرده است چون نوع نگاه برخي مديران سازمان‌ها، کارشناس و مسئول اين بخش را به نيرويي محافظه‌کار تبديل کرده که نه توانايي جواب درست‌ودرمان به رسانه‌ها دارد و نه مي‌تواند در مقابل مدير خود از حق رسانه و افکار عمومي بگويد.

مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام با بيان اينکه روابط عمومي ها در چند سال گذشته عملکرد مناسبي نداشته‌اند و از طرفي کمتر شاهد حضور آن‌ها در برنامه‌هاي آموزشي هستيم، گفت: بايد ريشه‌ي اين عدم حضور را شناسايي کرد و در اين زمينه روابط عمومي استانداري بايد در آستانه‌ي انتخابات رياست جمهوري و شوراها پيش‌قدم شود تا بتوانند به بهترين شکل در اين ايام نقش خود را ايفا کنند البته اين تأکيد به معناي مناسبتي عمل کردن روابط عمومي‌ها نيست و هر روز، روز روابط عمومي و افکار عمومي دغدغه‌مند است.

فتاحي با بيان اينکه دانشگاه ايلام در دولت تدبير و اميد جهش‌هاي قابل توجهي داشته و بخش روابط عمومي با نگاه مثبت رييس دانشگاه همگام با اين توفيقات پيش رفته است، گفت: خوشبختانه روابط عمومي دانشگاه ايلام با انتخاب همکاران منطقه 5 به‌عنوان دبير مناطق انتخاب‌شده و اين منطقه هم جزء فعال‌ترين مناطق محسوب مي‌شود و تاکنون دو کارگاه ارتباط با رسانه‌ها و يک کارگاه اقتصاد مقاومتي و رسانه با حضور دکتر بروجردي و دکتر فرقاني برگزار شده است.

وي گفت: امروز ارتباط خوبي بين اعضاي هيئت‌علمي و مسئولان دانشگاه و تشکل‌هاي مختلف دانشگاهي با رسانه‌هاي استان برقرار است که بخشي از اين ارتباط مطمئناً مرهون فعاليت روابط عمومي است.

مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام ضمن تقدير از تمام رسانه‌هاي استان از فعالان اين حوزه خواست با نظرات و پيشنهادات خود مرکز آموزش عالي را ياري کنند تا ارتباط بين دانشگاه و جامعه برقرار و دانشگاه و عضو هيئت‌علمي به تافته‌اي جدا بافته از دانشگاه تبديل نشود و دانشگاهيان ما براي حل مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند و مطمئن باشند روابط عمومي دانشگاه اين ارتباط را به‌خوبي برقرار خواهد کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها