هفتمین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه 5 کشوری برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، هفتمين نشست مديران و کارشناسان روابط عمومي دانشگاه ها و پارک هاي علم و فناوري منطقه 5 کشوري برگزار شد

دکترکامران طاهر پور، رئيس پارک علم و فناوري استان ايلام اظهار داشت: عمر روابط عمومي در دنيا 120 سال و در کشور ايران حدود 60 سال است، لذا رشد و توسعه و بالندگي  آن مستلزم گذشت زمان و کسب تجربه است.

وي با اشاره به اثرات شگرفي که روابط عمومي ها در اين مدت کوتاه  در سطوح مختلف جامعه داشته اند، افزود: روابط عمومي ها توانسته اند در اين زمان کوتاه همه را متقاعد کنند  که مي توانند مرکز هدايت و مغز متفکرسازمان ها باشند.

دکتر طاهر پور با تعريفي از مفهوم روابط عمومي آن را برآيندي از آنچه مي گوييم عمل مي کنيم و ديگران در مورد ما فکر مي کنند، بيان  کرد و گفت: علم روابط عمومي قادر است، که درون و برون سازمان را بهم مرتبط ساخته و حافظ  منافع دستگاه و سازمان مربوطه باشد.

رئيس پارک علم و فناوري استان ايلام، نقش روابط عمومي ها را در همه ارگان ها و وزارت خانه ها کليدي دانست، و خاطرنشان کرد: امروزه روابط عمومي ها به دليل سوء مديريت  به بخشي تبليغاتي تبديل شده اند که زيبنده جايگاه آنان نيست.

وي با مهم بر شمردن نقش روابط عمومي در پيشبرد اهداف يک سازمان، تأکيد کرد: بايد برنامه هاي راهبردي و کلان کشور و ارزيابي هايي که در مورد يک سازمان، نهاد يا وزارت خانه انجام مي شود  ازکانال روابط عمومي ها صورت گيرد.

دکتر طاهر پور اضافه کرد: اگر روابط عمومي با قدرت و توان وظيفه خود را انجام دهد، و اطلاعات و داده هاي خود را متناسب به نياز روز ارتقاء دهد قطعا سيستم، مدون، پايدار و با برنامه خواهد بود.

وي با تأکيد بر اين نکته که نبايد فعاليت روابط عمومي ها به وظايف عام آنان خلاصه شود، بيان داشت: روابط عمومي دانشگاه ها و پارک هاي علم و فناوري بنا به مقتضيات محيطي و مرجع و ملجأ بودن علمي آنان بايد با ادارات و نهادهاي ديگر متفاوت بوده و همواره پيشتاز ديگر روابط عمومي ها باشند.

رئيس پارک علم و فناوري استان ايلام، به روز بودن دانش، و علم روابط عمومي ها و آشنايي آنان با آخرين متدهاي فناوري و تکنولوژي هاي روز دنيا، را در راستاي پيشرفت و ارتقاء روابط عمومي لازم و ضروري دانست، و يادآور شد: روابط عمومي پارک ها و دانشگاه ها بايد مرکز نوآوري و خلاقيت بوده و با اطلاع ازعلوم مختلفي چون روانشناسي و جامعه شناسي، بستر مناسب براي همکاري و هم افزايي بين سازمان ها را فراهم نمايند.

فرهاد فتاحي، رئيس اداره روابط عمومي دانشگاه ايلام و دبير منطقه 5 کشور ضمن تشکر از ميزباني پارک علم و فناوري ايلام و خير مقدم به مديران و کارشناسان روابط عمومي دانشگاه‌ها و پارک‌هاي علم و فناوري منطقه اظهار داشت: ظهور فناوري‌هاي نوين ارتباطي که اينترنت شاخص ترين آنها مي‌باشد موجب شده است بسياري از ارتباطات فردي و اجتماعي ما تحت تأثير اجتناب ناپذير اين فناوري قرار گيرد.

وي فزود: در دنياي امروز تمام افکار و برنامه‌هاي ما انسان‌ها معطوف به استفاده از فضاي مجازي و اينترنت شده است فضايي که نقريباً وارد زندگي افراد در تمام رده‌هاي سني شده که متأسفانه بيشتر تبادل ارتباطي ما به شيوه‌هاي مختلف ديجيتالي صورت مي گيرد.

در اين نشست مدعوين با شرکت در کارگاه "آسيب شناسي فضاي مجازي" به مدت 4 ساعت حضور پيدا کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها