دکتر مهدی اکبرنژاد: لزوم بازخوانی ابعاد شخصیتی امام‌خمینی(ره) برای نسل جوان

خانه خبرها
دکتر مهدي اکبرنژاد: لزوم بازخواني ابعاد شخصيتي امام‌خميني(ره) براي نسل جوان

حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر مهدي اکبرنژاد، رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه در سخناني اظهار داشت: تاکنون راجع به شخصيت بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي، امام‌خميني (ره) صحبت‌هاي زياد و نوشتارهاي ارزشمندي منتشر شده است و زواياي زيادي از زندگي پربرکت امام راحل مورد بررسي قرار گرفته است.

وي با بيان اينکه بازخواني مجدد شخصيت امام‌خميني(ره) در دوران کنوني براي نسل جوان و تاکيد بر ويژگي‌هاي شخصيتي ايشان براي همه لازم است، افزود: توجه به شخصيت امام راحل و اهداف والاي ايشان در عصر حاضر ضروري بوده چرا که شخصيت امام‌خميني(ره) در جهان اسلام بعد از پيامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومين (ع) کم‌نظير است.

رئيس دانشکده الهيات دانشگاه ايلام اضافه کرد: شخصيت خميني کبير (ره) شخصيتي جامع بود و در همه امور از جمله فقه، سياست، اخلاق و عرفان کاملا بي‌نظير و بي‌بديل است.

حجت‌الاسلام اکبرنژاد با اشاره به اينکه امام‌خميني (ره) در همه ابعاد به لحاظ اخلاقي و روحي مثال‌زدني هستند، خاطرنشان کرد: امام راحل در ريزترين مسايل فردي و اخلاقي تا کلان‌ترين موارد، شخصيتي جامع و کامل داشتند که به لحاظ جامعيت علمي نيز ايشان صاحب‌نظر بودند.

وي امام‌خميني (ره) را در مسايل فقه، فقيهي مسلم دانست و گفت: در حوزه سياست، سياستمداري توانمند و دورانديش بودند که لزوم شناخت بيش از پبش ابعاد شخصيتي ايشان در جامعه امروز بر کسي پوشيده نيست.

رئيس دانشکده الهيات دانشگاه ايلام ادامه داد: نکته‌اي که اين ويژگي‌ها را برجسته مي‌کند آن جمله امام‌علي (ع) است که درباره اهل تقوا مي‌فرمايد: «خدا در ديدگان اينها بزرگ شد و ماسوا اله کوچک آمد»، خدا در تمام شئون زندگي امام‌خميني (ره) ديده مي‌شود و صحبت، رفتار و تصميم‌گيري‌هاي ايشان برگرفته از رضاي الهي بوده است.

دکتراکبرنژاد با بيان اينکه سياست امام و مديريت امام تحت چراغ پرنور توجه به ذلت خدا بود، عنوان کرد: ايشان ويژگي‌هاي اخلاقي زيادي دارند که واقعا همگي جامع بوده و امروز نياز ماست و ما بايد به آنها توجه خاص داشته باشيم.

وي با تاکيد بر اينکه امام‌خميني (ره) در حوزه انضباط از منضبط ترين افراد بودند، اظهار کرد: به لحاظ رعايت قوانين و مقررات ايشان زبان‌زد بودند به طوري که در زمان حضور ايشان در فرانسه، به شدت بر رعايت قوانين اين کشور به همراهان خود اکيد داشتند.

رئيس دانشکده الهيات دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه پايبند بودن به قانون براي متوليان کار و آحاد مردم ضروري بوده تا کشور به اهداف عالي برسد، اضافه کرد: با رعايت اين موارد علاوه بر رسيدن به اهداف، مشکلاتمان نيز حل خواهد شد ولي گاهي اوقات رعايت نمي‌شوند.

دکتر اکبرنژاد تصريح کرد: اين ويژگي‌ها و بحث اراده و همت عالي امام‌خميني (ره) بايد مورد توجه آحاد جامعه به ويژه نسل جوان قرار گيرد .

وي مردمداري را از ويژگي‌هاي بازر امام‌خميني (ه) دانست و گفت: در بررسي شخصيت و ابعاد زندگي امام راحل به اين نتيجه خواهيد رسيد که ايشان هيچ تفاوتي بين خودم و مردم نمي‌دانسته و همواره با مردم و براي مردم بوده است.

رئيس دانشکده الهيات دانشگاه ايلام در پايان ابراز اميدواري کرد که جامعه و نسل جوان ما بيشتر با شخصيت امام‌خميني (ره) آشنا شوند و خصلت‌هاي شخصيتي ايشان در جامعه نهادينه شوند و ما بايد خودمان را به اهداف و آرمان‌هاي امام راحل بيش از پيش نزديک کنيم.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها