جشنواره ایده های ثروت ساز، حرکتی فراگیرباگستره ای ازدانش آموزتاعضوهیات علمی

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، آيين گشايش نخستين جشنواره ايده هاي ثروت ساز در سالن فرزانگان  دانشگاه ايلام و با حضور استاندار محترم، مسئولان استاني، اساتيد، دانشجويان و جمعي از نخبگان و ايده پردازان استان برگزار شد.

دکتر علي اکبري: جشنواره ايده هاي ثروت ساز، حرکتي فراگيرباگستره اي ازدانش آموزتاعضوهيات علمي

دکترعلي اکبري رئيس دانشگاه ايلام باعرض خيرمقدم به ميهمانان بيان داشت سال گذشته تعامل به گونه اي بود که برنامه هاي مناسبي در زمينه علم و فن آوري در استان صورت گرفت و با حمايت استاندار محترم از برنامه هاي دانشگاهي، پيشرفت هاي خوبي در اين بخش حاصل شد.

دکتر علي اکبري گفت: عملکرد مراکز و شرکت هاي دانش بنيان در ديگر استان هاي کشور موفقيت آميز بود اما استان ايلام از لحاظ کمي و کيفي شرکت هاي دانش بنيان با مکشلاتي مواجه بوده که بامساعدت وپشتيباني مسولان عزيزاستان ، دانشگاه ايلام در صدد افزايش اين مراکز و بومي سازي ايده ها و طرح هاي دانش بنيان و ايجاد تعامل بيشتر با مسئولان پارک علم و فن آوري براي بالفعل کردن اين استعدادها است.

دکترعلي اکبري افزود: با توجه به شرکت کم سابقه عزيزان  در اين جشنواره استاني و شرکت اقشار مختلفي چون دانش آموزان و دانشجويان و حتي اعضاي هيات علمي دانشگاه ها ،اين اميدواري به وجود آمده که افراد توانمند در اين استان در صدد تبديل ايده هاي خود به ثروت هستند .

وي با اشاره به داوري اين جشنواره اعلام کرد: با توجه به استقبال بي نظير و تنوع ايده ها ،دراين جشنواره 176 ايده به دبيرخانه جشنواره ارسال شد و در نهايت 73 ايده به مرحله پاياني راه يافت که از ميان آنها 17 طرح به عنوان طرح هاي برتر و شايسته برگزيده شدند.

رييس دانشگاه ايلام تاکيد کرد: رسالت اوليه ما پايش و شناسايي استعدادها و ايده ها و سپس  تبديل اين ايده ها به ثروت است حال انکه ما زمينه را براي اجرايي کردن مرحله دوم فراهم مي کنيم.يادآور شد: اين ايده ها بايد کماکان ادامه يابد و مرکز پژوهشي دانشگاه نيز اين روند را ادامه مي دهد و در تلاشيم نقص کمبود شرکت هاي دانش بنيان را رفع و ايلام را در حوزه نظريه پردازي و دانش در تراز ملي معرفي کنيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها