تقدیر معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از رئیس دانشگاه ایلام

خانه خبرها
تقدير معاون امور دولت، مجلس و استان هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از رئيس دانشگاه ايلام

معاون امور دولت، مجلس و استان هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ضمن تقدير از دکتر علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام در خصوص حمايت از رويدادهاي کارآفريني از برگزاري نخستين رويداد کارآفريني در حوزه گردشگري با استفاده از ICT تا پايان سال خبر داد و گفت: تعداد دانشجويان استان ايلام به نسبت جمعيت از نرم کشوري بالاتر است که با استفاده از اين نيروي انساني خلاق و متخصص مي توان بيشترين اقدام را در جهت توليد ثروت و اشتغال ايجاد کرد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر مرتضي براري معاون پارلماني و استاني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان ايلام با اشاره به ظرفيت هاي ICT در ايجاد اشتغال و ثروت با ارايه چند مثال گفت: در يکي از استان هاي همجوار ايلام دو جوان با نوشتن اپليکيشني توانستند بعد از 15 ماه 39 نفر را به اشتغال درآورند و اکنون بيش از 200 هزار دلار صادرات انجام دهند.

 وي با بيان اينکه در استان ايلام مهمترين هدف از ايجاد زيرساخت ها ايجاد خدمت و محتواست، افزود: هم اکنون بيش از 700 هزار سيم کارت در استان ايلام وجود دارد که اگر يک خدمت در حوزه سلامت، آموزش يا کشاورزي ايجاد شود که 100 تومان ارزش داشته باشد روزانه 70 ميليون تومان مي تواند درآمد ايجاد کند.

براري با اشاره به وضعيت حضور مردم در استان ايلام در ايام اربعين حسيني اظهار کرد: بيش از 1.5 ميليون زائر هر ساله طي 10 روز از استان ايلام رفت و آمد دارند که اگر روزي فقط يک سرويس 100 توماني ارايه شود روزانه 150 ميليون تومان خلق ثروت مي شود که اشتغال نيز به همراه دارد.

اين مقام مسوول استان ايلام را يکي از بکرترين نقاط کشور از نظر گردشگري دانست که بسياري از بخش هاي گردشگري آن هنوز براي گردشگران خارجي و داخلي ناشناخته است تصريح کرد: مي توان از زيرساختي  ايجاد شده براي توسعه گردشگري استان و توسعه کسب و کار و ايجاد اشتغال استفاده کرد.

 معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات  ضمن تقدير از  دکتر علي‌اکبري در خصوص حمايت از رويدادهاي کارآفريني به جلسات منظم همفکري که در دانشگاه ايلام برگزار مي شود اشاره کردو گفت: طي 20 روز آينده اولين رويداد کارآفريني در حوزه گردشگري استان برگزار مي شود تا بتوانيم با بهره از نيروي انساني متخصص و خلاق موجود در جهت اشتغال و خلق ثروت استفاده نمائيم.

دکتر  براري تعداد دانشجويان استان ايلام را 40 هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تعداد دانشجويان ايلام به نسبت جمعيت از متوسط کشوري بالاتر است بطوريکه استان ايلام رتبه سوم را از اين بابت در کشور دارد چراکه اين ميزان در نرم کشور 6 درصد و در استان ايلام  8 درصد است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها