ششمین جلسه تخصصی مرکز آپای دانشگاه با حضور معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران.

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، ششمين جلسه تخصصي مرکز آپا دانشگاه ايلام با حضور مهندس محمد تسليمي، معاون عمليات و ارتباطات مرکز ماهر سازمان فناوري اطلاعات ايران، دکتر حسين مهدي زاده، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام و و اعضاء مرکز آپا برگزار شد.

دکتر حسين مهدي زاده، رئيس مرکز آپاي ايلام و معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام ضمن خير مقدم به ميهمانان گزارشي از از فعاليت‌هاي شش ماه اخير اين مزکز ارائه نمود و اظهار کرد: مرکز آپا در راستاي آگاهي بخشي به دانشجويان و حوزه فناوري اطلاعات فعالت‌هاي خود را آغاز و تاکنون اقدام به برگزاري 2 کارگاه آموزشي نموده است.

ردئيس مرکز آپاي ايلام افزود: در اين جلسه 4 طرح جديد براي فعاليت در حوزه امنيت فناوري اطلاعات توسط متخصصان و کارشناسان عضو اين مرکز ارائه خواهد شد.

مهندس محمد تسليمي،  معاون عمليات و ارتباطات مرکز ماهر سازمان فناوري اطلاعات ايران، با تأکيد براهميت حوزه امنيت سايبري، اظهار داشت: سايت هاي سازمان ها و بانک هاي کشور همواره در معرض  حمله هکرها قرار دارند، به نحوي که قادر هستند اختلال هايي در سامانه ها و سيستم هاي کشور به لحاظ فني و سياسي ايجاد کنند.

وي با بيان اين نکته که با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شده است سامانه هاي کشور آسيب پذير و قديمي هستند، افزود: مشکل اساسي آنجا است، که اين سازمان ها دغدغه اي نسبت به سطح امنيت سامانه هاي الکترونيکي خود نيز ندارند.

مهندس تسليمي تصريح کرد:  معاونت فناوري اطلاعات،  يکي از محوري ترين برنامه هاي خود را آموزش و آگاهي رساني قرار داده تا اين کاستي ها برطرف شود
معاون عمليات و ارتباطات مرکز ماهر، راه اندازي مراکز آپا (آگاهي رساني، پشتيباني، امداد) در استانها را از ديگر اقدام هاي اين نهاد عنوان کرد و گفت: از دانشگاه ايلام، و مرکز آپاي آن به حضور دکتر مهدي زاده معاون پژوهش وو فناوري دانشگاه ايلام،  و فعاليت هاي بسيار خوبي که در اين راستا انجام داده اند، انتظار مي رود افراد و هکرهايي را تربيت کنند که بتوانند در حوزه امنيت سايبري و تقويت فضاي تبادل امن فعاليت کنند.

مهندس تسليمي افزود:در حال حاضر روزانه بيش از 450 هزارتهديد رايانه اي در دنيا به ثبت مي رسد که اين نشان دهنده بالا بودن سيستم آسيب پذيري سايبري  است لذا راه اندازي مراکز آپاي استاني يک پشتوانه امنيتي در کشور محسوب مي گردد.

معاون عمليات و ارتباطات مرکز ماهر اظهار داشت: ادامه راه اندازي مراکز آپا در کشور و کار بر روي پروژه هاي تخصصي از جمله اقدامات اساسي مرکز ماهر در سال آينده است تا کاربران با فراق بال بيشتري در اين فضا فعاليت نمايد.

مهندس تسليمي اضافه کرد: انسان موفق در حوزه امنيت کسي است که تمام وقت در حال پژوهش و سرچ حرفه اي در فضاي اينترنتي است، که علاوه بر کسب دانش امنيتي بر تمام سيستم هاي عامل تسلط کامل داشته باشد.

وي با اشاره به ظرفيت دانشگاه ايلام در حوزه فناوري و سايبري، تأکيد کرد: آنچه که در حوزه امنيت فضاي سايبري نياز است، ايجاد زيرساخت هاي سخت افزاري نيست، بلکه توانمندسازي و تربيت انسان متخصص در حوزه نفوذ و هک است.

معاون عمليات و ارتباطات مرکز ماهر کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه ايلام، بايد با توليد دانش فني وتوليد محتواي علمي آگاهي رساني دربرابر تهديدها و حملات سايبري به گونه اي عمل کند که پليس فتا، و گروه هاي پدافند عاملي ساير ارگان ها به خريد دانش از دانشگاه ايلام و مرکز آپا مبادرت ورزند.

آپا بيانگر آگاهي ، پشتيباني، و امداد در حوزه امنيت فناوري اطلاعات است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها