معاون آموزشی وزارت علوم: رئیس دانشگاه ایلام یکی از موفق ترین روسای دانشگاه های کشور است

خانه خبرها

معاون آموزشي وزارت علوم: دانشگاه ايلام در ساليان اخير توسعه مشهودي پيدا کرده و رياست دانشگاه ايلام يکي از موفق ترين روساي دانشگاه هاي کشور است.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر مجتبي شريعتي نياسر، معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه هاي استان ايلام در دانشگاه ايلام، با ابراز خرسندي به جهت اينکه اولين سفر استاني را در سال جديد تحصيلي به ايلام و دانشگاه ايلام اختصاص داده، اظهار داشت: در اين دو روز براي اينجانب مشخص شد که بين مقامات ارشد استان، هماهنگي و تعامل بسيار بالايي وجود دارد  و همه براي توسعه استان يک دل و يک زبان هستند و اين هماهنگي و تعامل در دانشگاه ايلام هم بخوبي وجود دارد و همراهي و همکاري مسئول نهاد نمايندگي با هيات رئيسه دانشگاه ايلام مشهود و ارزشمند است.

 معاون آموزشي وزارت علوم، تأکيد کرد: دکتر علي اکبري، يکي از موفق ترين روساي دانشگاه هاي کشور است که به خوبي توانسته دانشگاه ايلام را اداره نمايد و اينجانب هم از ايشان حمايت مي کنم.

 دکتر شريعتي، افزود: دانشگاه ايلام يکي از دانشگاه هاي موفق کشور در زمينه توسعه است که بخصوص در ساليان اخير توسعه مشهودي پيدا کرده و معاونت آموزشي وزارت علوم در زمينه درخواست هاي رياست محترم دانشگاه مبني بر راه اندازي رشته هاي جديد، جذب دانشجوي خارجي و جذب هيـئت علمي مساعدت لازم را خواهد داشت.

 معاون آموزشي وزارت علوم، در بخش ديگري از سخنان خود، اظهار داشت: از سال 1384 تاکنون شاهد رشد بي رويه مراکز و موسسات آموزش عالي در کشور بوده ايم و براي نمونه مراکز آموزش عالي کشور با توجه به جمعيت کشور از تعداد مراکز علمي چين با جمعيت ميلياردي بيشتر است.

  معاون آموزشي وزارت علوم، با اشاره به اينکه نزديک به 100هزار دانشجوي دکترا در کشور داريم، گفت: وجود اين تعداد دانشجو دکتر ي بيش از نياز جامعه است و مشکلات زيادي را بر دولت تحميل مي کند و براي همين يکي از برنامه هاي جدي وزارت علوم در «ساماندهي» در عرصه آموزش عالي کشور است و در اين طرح برخي از موسسات آموزش عالي که فاقد استانداردهاي لازم هستند بايد ادغام، تجميع و يا تغيير ماموريت داده شوند.

  دکتر شريعتي نياسر، عنوان کرد: طرح آمايش آموزش عالي کشور براي افزايش کيفيت در دستور کار قرار دارد و سياست ‌هاي اتخاذ شده در وزارت علوم مبتني بر کاهش واحدهاي آموزشي همچنان ادامه خواهد داشت.

  معاون آموزشي وزارت علوم، افزود: از ديگر طرح هاي وزارت علوم ماموريت گرايي است، خيلي از مراکز دانشگاهي در گذشته با توجه به عدم نظارت کافي خارج از ماموريت خود عمل مي کردند و در اين راستا اين دانشگاه ها و موسسات بايد بر اساس ماموريت تعريف شده حرکت نمايند.

 دکتر شريعتي نياسر، ادامه داد: از ديگر طرح هاي وزارت علوم طرح مديريت منطقه اي حوزه آموزش عالي است که در اين طرح قرار است تصميم سازي و تصميم گيري به تمام مناطق ده گانه  کشور واگذار شود.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها