سخنرانی علمی با موضوع مدیریت سازگار جنگل تحت ریسک و عدم قطعیت برگزار گردید

خانه خبرها
سخنراني علمي با موضوع مديريت سازگار جنگل تحت ريسک و عدم قطعيت  برگزار گرديد

سخنراني علمي دکتر رسول يوسف پور با موضوع مديريت سازگار جنگل تحت ريسک و عدم قطعيت برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، با دعوت و هماهنگي گروه علوم جنگل،  سخنراني علمي با موضوع «مديريت سازگار جنگل تحت ريسک و عدم قطعيت» توسط دکتر رسول يوسف ‌پور، عضو هيأت علمي دپارتمان برنامه‌ ريزي و مديريت جنگل دانشگاه فرايبورگ آلمان با حضور دانشجويان کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتراي دانشکده کشاورزي، جمعي از کارشناسان ارشد اداره کل منابع طبيعي استان و اعضاي هيات علمي گروه علوم جنگل صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  در اين جلسه  ابتدا دکتر حيدري، مدير گروه علوم جنگل، بيان کرد: تغيير اقليم اثرات متعددي بر شرايط زيست محيطي و اقتصادي اجتماعي کره زمين داشته است و متاسفانه براي بسياري از اين پيامدها آمادگي لازم وجود ندارد. اين درحالي است که مديران منابع طبيعي و تصميم سازان بايد دانش و تخصص کافي براي ارزيابي آسيب پذيري و مخاطرات، طراحي و تجديد نظر در برنامه هاي مديريتي، انجام اقدامات مربوط به سازگاري و کاهش تغييرات اقليمي و پايش تاثيرات اقليمي را داشته باشند.

  وي افزود: با توجه به مشکلات مرتبط با اين پديده جهاني در جنگل هاي زاگرس از جمله خشکيدگي بلوط اين نشست علمي با حضور دکتر رسول يوسف پور از محققان و متخصصان صاحب نظر در اين زمينه برنامه ريزي و برگزار شد.

   در ادامه اين جلسه عملي دکتر يوسف پور، عضو هيأت علمي دپارتمان برنامه‌ ريزي و مديريت جنگل دانشگاه فرايبورگ آلمان ابتدا مسئله تغيير اقليم و اثرات ان بر اکوسيستم هاي جنگلي را بر اساس آخرين يافته هاي علمي تشريح کردند و سپس با ذکر مثال هايي پروژه ها و مقاله هاي مرتبط اجرا شده در اروپا را در اين زمينه تشريح کردند.

  ايشان به سناريوهاي مختلف تغيير اقليم و اثر ان بر گونه هاي جنگلي غالب اروپا اشاره و بيان کردند که تصميم سازي ها و مديريت پايدار جنگل بدون توجه به اين بحران جهاني اينده منابع طببعي را با چالش اساسي مواجه خواهد کرد.
   دکتر يوسف پور همچنين شيوه ها و نکات مختلف و مفيد حضور اساتيد و دانشجويان براي همکاري هاي علمي و ادامه تحصيل در المان را توضيح دادند.

در پايان دکتر يوسف پور امادگي خود را براي همکاري با دانشگاه ايلام و ايجاد ارتباط با دانشگاه فرايبورگ اعلام نمودند و سپس به سوال هاي علمي حضار پاسخ دادند.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها