نشست تخصصی چالش ها و راهکارهای ارتقاء سلامت روان در استان ایلام (علل، راهکارها و اقدامات) در دانشگاه برگزار گردید

خانه خبرها
نشست تخصصي چالش ها و راهکارهاي ارتقاء سلامت روان در استان ايلام (علل، راهکارها و اقدامات) در دانشگاه برگزار گرديد

نشست تخصصي  چالش ها و راهکارهاي ارتقاء سلامت روان در استان ايلام (علل، راهکارها و اقدامات) با حضور اساتيد، صاحب نظران و مسئولان اجرايي در دانشگاه برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومي، نشست تخصصي چالش ها و راهکارهاي ارتقاء سلامت روان در استان ايلام (علل، راهکارها و اقدامات) با حضور دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه و رئيس واحد استاني شبکه جامعه و دانشگاه، دکتر مهديزاده، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه، دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي و قائم مقام رئيس واحد استاني  شبکه جامعه و دانشگاه، دکتر نعمتي، معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، خانم دکتر طهماسبي، مديرکل امور اجتماعي استانداري، اساتيد و صاحب نظران، به همت معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  در اين نشست، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با بيان اينکه بواسطه حضور محققان و صاحب نظران روان شناسي استان در دانشگاه، امروز روز خوبي براي دانشگاه ايلام است، اظهار کرد: براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي بايد قبول کنيم که بصورت جمعي کار کنيم و با گفتگو و تعامل، اختلافات و تنش ها را کم کرد و کنار گذاشت، تا زمينه همدلي و همراهي در انجام تحقيقات علمي فراهم گردد.

  استاد تمام دانشگاه، تأکيد کرد: همه ما نسبت به مردم استان وظيفه داريم و بايد بپذيريم که بصورت جمعي در پي حل معضلات، مشکلات و آسيب هاي اجتماعي باشيم و در اين زمينه نبايد نا اميدي را در جامعه پمپاژ کنيم، بلکه با پذيرش اينکه کاستي ها و آسيب ها وجود دارد، به جامعه اميد دهيم و به دنبال راهکار و حل مسئله باشيم و از تمام ظرفيت هاي موجود در اين زمينه استفاده کنيم.

 رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: بايد با تلاش و همکاري، ثابت کنيم دانشگاه جايي است که مسئولين اجرايي و مردم به اطمينان به آن رجوع کنند و اين امر نيازمند گفتمان سازي، در کنار هم بودن، تلاش صادقانه و عالمانه و تبيين درست مسائل است.

 دکتر علي اکبري با اعلام اينکه مجموعه علمي استان، مجموعه اي توانا است، تأکيد کرد: نظر به وجود اساتيد صاحب نام و مجرب در مجموعه دانشگاه هاي استان، نيازي نيست دستگاه هاي اجرايي پژوهش هاي خود را به محققان خارج استان واگذار کنند و خوشبتانه ظرفيت موجود در جامعه علمي استان جوابگوي نيازهاي استان است و اگر موردي بصورت استثناء به افراد خارج استان واگذار شد، حتما بايد اساتيد و محققان ايلامي هم در کنارش حضور داشته باشند و اين موضع رسمي ما است.

  در اين نشست، دکتر مهديزاده، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه، با خير مقدم به ميهمانان و حاضرين در نشست تأکيد کرد در راستاي مسئوليت اجتماعي دانشگاه و با همکاري استانداري ايلام، مباحث تخصصي اجتماعي استان ايلام بصورت ويژه و با حضور اساتيد و صاحب نظران مورد بحث و بررسي قرار  مي گيرد و ان شاء الله اگر بر طبق برنامه تعيين شده نشست ها ادامه داشته باشد، مجموعه اين نشست ها همراه با راهکارها و پيشنهادات ارائه شده در آذر ماه بصورت کتاب به چاپ مي رسد و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

 در ادامه خانم دکتر طهماسبي، مديرکل امور اجتماعي استانداري با تأکيد بر استفاده از تمامي ظرفيت هاي ملي و استاني در مقابله با آسيب هاي اجتماعي استان، يکي از مشکلات حاد استان را عدم استفاده عملي از پژوهش هاي انجام شده عنوان کرد و خواستار استفاده مجموعه مديريت استان از نتايج اين تحقيقات شد.

  در اين نشست، دکتر جهانشاه محمد زاده، دانشيار دانشگاه ايلام، دکتر يادگاري، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي، دکتر مامي، عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي ايلام و دکتر موسوي از پژوهشگران آموزش و پرورش استان مقالات و پژوهش خود را در زمينه علل، راهکارها و اقدامات، براي ارتقاء سلامت روان در استان ايلام ارائه کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها