انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری‌ علمی و پژوهشی مابین دانشگاه ایلام و پژوهشکده هواشناسی آب

خانه خبرها
انعقاد تفاهم‌ نامه همکاري‌ علمي و پژوهشي مابين دانشگاه ايلام و پژوهشکده هواشناسي آب

تفاهم‌ نامه همکاري‌ علمي و پژوهشي مابين دانشگاه ايلام وپژوهشکده هواشناسي آب به منظور توسعه پژوهش ‌هاي کاربردي در زمينه مطالعات هواشناسي و خصوصاً رفع مشکلات مربوط به تغييرات آب و هوا در استان ايلام منعقد شد.

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه، با پيگيري هاي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام ، تفاهم نامه علمي و پژوهشي ما بين دانشگاه ايلام و پژوهشکده هواشناسي آب ، با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ، دکتر ملکي سرپرست پژوهشکده ، دکتر مهدي زاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ، مهندس شيخ الملوکي مدير کل هواشناسي ايلام و دکتر صيدي مدير دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه به منظور توسعه پژوهشهاي کاربردي در زمينه مسائل هواشناسي و آبشناسي خصوصاً چالش جهاني تغيير اقليم در تاريخ 24/4/97 در محل سالن جلسات حوزه رياست منعقد گرديد.

در اين نشست ابتدا دکتر مهدي زاده ضمن بيان اهميت همکاري و لزوم توجه به مسائل هواشناسي و کشاورزي زمينه هاي مختلف همکاري را تشريح و بر ارتباط بيشتر دو مجموعه تأکيد نمودند . در ادامه مهندس شيخ الملوکي راجع به تغييرات اقليمي ، گرمايش جهاني و پيامدهاي آن مطالبي را ذکر و در خصوص همکاري بيشتر دانشگاه و اداره کل هواشناسي استان در چارچوب ضوابط و مقررات اعلام آمادگي کردند. پس از آن دکتر ملکي گزارش مختصري از ضرورت شکل گيري پژوهشکده و اقدامات انجام شده در اين خصوص بيان نمودند . در ادامه اين نشست دکتر علي  ‌اکبري، رئيس دانشگاه، به ضرورت حساسيت موضوع هواشناسي پرداخت و بيان کرد: نظر به شکل گيري تحولات اقليمي گسترده در سطح کشور در سال هاي اخير و با توجه به اينکه راهکارهاي سنتي ديگر جواب نمي دهد، بايد حساسيت ها در جامعه را نسبت به اين موضوع بالا برد، تا از خسارت هاي وارده کاسته شود و همچنين اطلاعات لازم در اختيار مديران و تصميم گيران قرار گيرد، تا در مذاکرات و رايزني ها از آن استفاده نمايند.

  رئيس دانشگاه، افزود: ما نسبت به استان حساسيت داريم و احساس وظيفه مي کنيم و براي همين با تعامل و همکاري مشترک و با همراهي ديگر سازمان ها و نهادها، مي توانيم جايگاه استان را در سطح کشور ارتقاء دهيم  و  دانشگاه ايلام با توجه به ظرفيت علمي که دارد مي تواند در اين روند تأثيرگذار باشد.

در پايان تفاهم نامه همکاري مشترک به امضاي دکتر علي اکبري و دکتر ملکي رسيد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها