نشست هیات رئیسه دانشگاه با رئیس دیوان محاسبات کل کشور برگزار گردید

خانه خبرها
نشست هيات رئيسه دانشگاه با رئيس ديوان محاسبات کل کشور برگزار گرديد

رئيس ديوان محاسبات کل کشور ضمن تمجيد از توسعه مطلوب دانشگاه ايلام، خواستار استفاده دانشگاه از ظرفيت هاي ملي و استاني شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه، نشست هيات رئيسه دانشگاه با دکتر عادل آذر، رئيس ديوان محاسبات کل کشور و عضو هيات امناي دانشگاه ايلام، در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

   در اين نشست دکتر عادل آذر، رئيس ديوان محاسبات کل کشور و عضو هيات امناي دانشگاه ايلام، با ابراز خرسندي به خاطر حضور در دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: در بازديدي که امروز از دانشگاه داشتم، روند توسعه مطلوب دانشگاه در حوزه هاي مختلف و بخصوص عمراني مشاهده گرديد، که به سهم خودم و بعنوان عضوي از جامعه دانشگاهي کشور و عضو هيات امناي دانشگاه ايلام، کمال تقدير و تشکر را در اين زمينه دارم و انتظار دارم با توجه به شخصيت محبوب دکتر علي اکبري در سطح استان و کارنامه درخشاني که ايشان در طول دو دوره مديريت دانشگاه ايلام دارند، اين روند به نحو مطلوب ادامه داشته باشد،

 دکتر آذر در ادامه با تأکيد بر اينکه دانشگاه ايلام بايد به نحو مطلوب از ظرفيت هاي ملي و استاني بهره برداري لازم را داشته باشد، بر حمايت و همکاري خود در اين زمينه تأکيد کرد.

  در اين نشست، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، ضمن عرض خير مقدم به دکتر آذر و تشکر از زحمات ايشان در طول ساليان متمادي حضور در هيات امناي دانشگاه ايلام، اظهار داشت: بهترين هاي دانشگاه ايلام عضو هيات رئيسه دانشگاه هستند که اين امر، در کنار همراهي و همدلي اين عزيزان، توسعه متوازن و مطلوب دانشگاه ايلام را در پي داشته است و  براي همين در تمامي حوزه ها، وزارت علوم  در طول ساليان گذشته چندين بار از دانشگاه ايلام تقدير کرده است، که آخرين آن مربوط به تقدير معاونت پژوهش و فناوري وزارت علوم از دانشگاه به جهت برگزاري باشکوه دومين همايش بين المللي گرد و غبار  و تجليل وزير علوم به جهت برنامه ريزي و فعاليت  دانشگاه در برگزاري اربعين دانشگاهيان بود. 

  رئيس دانشگاه افزود: آزمايشگاه مرکزي دانشگاه در رديف 10 آزمايشگاه برتر کشور قرار دارد و با اهتمامي که صورت گرفت، در طول سه سال گذشته، آزمايشگاه هاي دانشگاه از 60 به 90 رسيد، که آماري قابل توجه است.

 دکتر علي اکبري، اضافه کرد: در حوزه آموزشي، براي اولين بار دانشجوي دانشگاه در رديف 27 دانشجوي نمونه کشور قرار گرفت و مجوز استخدام 20 عضو هيات علمي بصورت ساليانه أخذ شد که در صدديم اين سهميه به رشته هاي مورد نياز جامعه اختصاص يابد.

   رئيس دانشگاه، در ادامه به وضعيت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه پرداخت و تأکيد کرد: با اعتماد به دانشجويان و واگذار کردن اجراي برنامه ها به آنان، زمينه توسعه فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي در دانشگاه فراهم گرديد و انجمن هاي علمي، تشکل هاي دانشجويي و کانون ها دانشجويي توانستند رتبه هاي مختلف کشوري و منطقه اي را کسب نمايند.

 رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه، افزود: فضاي باز سياسي و فرهنگي بر دانشگاه حاکم است و در طول چند سال اخير برنامه هاي متعددي از طرف تشکل هاي مختلف با گرايش هاي متنوع برگزار گرديد و سخنرانان زيادي با انديشه هاي متفاوت در دانشگاه حضور يافتند و در ايام انتخابات مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري، زمينه فعاليت انواع سلايق فراهم گرديد و کانديداهاي مجلس شوراي اسلامي با گرايش هاي مختلف در استان در دانشگاه حضور يافتند و به ايراد سخنراني پرداختند.

  دکتر علي اکبري، در زمينه تحولات صورت گرفته در حوزه پشتيباني و منابع انساني، بيان کرد: وقتي که ما دانشگاه را تحويل گرفتيم، 95 درصد اعتبارات دانشگاه در زمينه پرداخت حقوق هزينه مي شد و دانشگاه کلي بدهي داشت، اما با برنامه ريزي که صورت گرفت، بودجه دانشگاه دو برابر شد و درصد اعتبارات پرداختي از 95 به 75 کاهش يافت و تمام بدهي هاي دانشگاه تسويه شد.

 رئيس دانشگاه، به وضعيت مطلوب حوزه دانشجويي اشاره کرد و گفت: همراه با ساير حوزه هاي ديگر دانشگاه، اقدامات و برنامه هاي خوبي در حوزه دانشجويي صورت گرفت و زمنيه ارتقاء فعاليت هاي ورزشي دانشجويان فراهم شد و براي همين اين عزيزان موفق به کسب عناوين مختلف کشوري، استاني و منطقه اي شدند و در راستاي ارتقاء سلامت جسم و روان دانشگاهيان مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه افتتاح شد که به صورت رايگان خدمات متنوعي را به دانشگاهيان ارائه مي کند. همچنين خدمات سلف سرويس دانشجويان و اساتيد و کارکنان ارتقاء يافت.

شايان ذکر است دکتر آذر همچنين از پروژه هاي عمراني دانشگاه بازديد بعمل آورد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها