انتصاب قائم مقام واحد استانی شبکه جامعه و دانشگاه

خانه خبرها

با حکم رئيس دانشگاه، قائم مقام واحد استاني شبکه جامعه و دانشگاه منصوب شد.

  به گزارش روابط عمومي، با حکم دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، دکتر محمد رضا شيرخاني، عضو هيات علمي دانشکده ادبيات و علوم انساني به سمت قائم مقام رئيس واحد استاني  شبکه جامعه و دانشگاه منصوب شد. دکتر شيرخاني هم اکنون عهده دار سمت معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه است. 

   از مهم‌ترين الزامات الگوي مشارکت‌محور سياست‌گذاري، حضور نهاد علم و دانشگاه در فرايندهاي تصميم ‌سازي است. سياستگذاري مشارکتي و الگوي مشارکت و تصميم‌سازي از پايين به بالا نياز به بستر و زمينه‌اي براي اجرايي شدن دارد. «شبکه ملي جامعه و دانشگاه» بستري براي سياست‌گذاري مشارکتي، و همچنين حضور فعال نهاد علم و دانشگاه در حل مسائل جامعه و ايفاي مسئوليت اجتماعي دانشگاه است.

  از اين رو ماموريت اصلي اين شبکه را مي توان تسهيل الگوي سياست‌گذاري مشارکتي و ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي دانشگاه تعريف نمود.

اهداف اصلي شبکه نيز عبارتند از:

  1. جلب مشارکت سازمان‌يافته نخبگان کشور در فرآيند سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي در سطوح استاني و ملي؛
  2. ارتقاء توان علمي دانشگاه به‌منظور سوق دادن فعاليت‌هاي علمي دانشگاه به سمت رفع نيازها و حل مسائل استاني و ملي؛
  3. ايفاي مسئوليت اجتماعي دانشگاه در تعامل با جامعه و دولت.

شبکه از سه ضلع اصلي تشکيل شده است. اين سه ضلع عبارتند از نخبگان دانشگاهي؛ نمايندگان بخش خصوصي و جامعه مدني؛ مديران و کارشناسان دستگاه‌هاي اجرايي.

  ارکان اجرايي شبکه نيز با حضور چهار دستگاه الف) وزارت علوم، تحقيقات و فناوري؛ ب) مرکز بررسي هاي استراتژيک رياست جمهوري؛ ج) وزارت کشور؛ و د) سازمان برنامه و بودجه به عنوان همکاران اصلي پروژه تعريف شده است.

   با توجه به مأموريت‌هاي شبکه ملي جامعه و دانشگاه و در راستاي تحقق اين مأموريت‌ها و اهداف نياز است که ارکان اجرايي اين شبکه در سطوح متفاوت (ملي تا استاني) و با همکاري دستگاه‌هاي مختلف کشور شکل بگيرد و در همين راستا در مرداد ماه واحد استاني  شبکه جامعه و دانشگاه با انتصاب دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه به سمت رئيس اين واحد تشکيل شد.

  لازم به ذکر است، ذيل هر واحد استاني و متناظر با آن در دبيرخانه مرکزي، سه کارگروه علمي «فرهنگي و اجتماعي»، «محيط زيست و منابع طبيعي»، «اقتصاد و گردشگري» فعاليت مي کنند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها