رئیس دانشگاه: سوگواره شین یک مجلس و برنامه هویتی، آیینی، ادبی و هنری است

خانه خبرها
رئيس دانشگاه: سوگواره شين يک مجلس و برنامه هويتي، آييني، ادبي و هنري است

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: سوگواره شين يک مجلس و برنامه هويتي، آييني، ادبي و هنري است، که جمعي از علاقمندان امام حسين (ع) دوست دارند با زبان کردي ارادت خود را نسبت به آن حضرت بيان کنند.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، ششمين سوگواره «شعر کردي عاشورايي سين» با همکاري دانشگاه ايلام، جهاد دانشگاهي استان، سازمان ارشاد اسلامي و حوزه هنري استان، شب چهارشنبه 10/8/96 با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، شاعران و صاحبان قلم استان و جمعي از دانشجويان در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

     در اين مراسم، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با خوش آمدگويي به شاعران، اصحاب قلم و دست اندرکاران اين سوگواره و با خيرمقدم به دانشجويان و ديگر مهمانان حاضر در اين مراسم، اظهار داشت: اين سوگواره ترکيبي است از چند عنصر شامل: يک مجلس هويتي، يک مجلس ادبي و هنري و يک مجلس  آييني در عزاي امام حسين(ع) است.

    دکتر علي اکبري، افزود: صادقانه بگويم از سال گذشته تا کنون مجالس زيادي در اين دانشگاه برگزار شده است، اما برنامه سوگواره شين سال گذشته هيچگاه از اذهان فراموش نخواهد شد و يکي از زيبنده ترين برنامه هاي استان ايلام بود، به همين خاطر از عزيزاني که اين افتخار را به دانشگاه ايلام داده اند تشکر و قدر داني مي کنم.

      رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: در دانشگاه ما پذيرفته ايم، که متفاوت باشيم و  تنوع را در قالب هنر مي دانيم و مجلس امشب مجلسي از علاقه مندان به امام حسين(ع) است، که دوست دارند با زبان کردي ارادت خود را به حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) بيان کنند.

  بعد سخنان رئيس دانشگاه، 10 نفر از شاعران استان به بيان سورده هاي خود پرداختند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها