رئیس دانشگاه: دانشگاه ها دائماً باید آمادگی تغییر، تحول و بازنگری را داشته باشند

خانه خبرها
رئيس دانشگاه: دانشگاه ها دائماً  بايد آمادگي تغيير، تحول و بازنگري را داشته باشند

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد:  دانشگاه ها براي اينکه در جامعه موفق و موثر داشته باشند، بايد دائماً آمادگي تغيير، تحول و بازنگري را داشته باشند.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، کارگاه «ارزيابي دروني و تدوين برنامه بهبود کيفيت گروه هاي آموزشي»، با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي، معاونين آموزشي دانشکده ها، مديران گروه و با شرکت دکتر نيستاني، دکتر کريمي و مهندس شرنجاني بعنوان مدرس از مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم، ساعت 14 امروز، در محل سالن  فرزانگان آغاز گرديد.

    در آغاز اين کارگاه، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، با اشاره به تغيير مفاهيم آموزش، يادگيري و گروه هاي آموزشي، نسبت به گذشته، اظهار داشت: نسبت به ده سال گذشته، خيلي از مفاهيم و از جمله موضوع آموزش، يادگيري وگروه هاي آموزشي  تغيير کرده و دانشگاه ها اگر مي خواهند، موفق باشند؛ بايد خود را با تغييرات روز جامعه، هماهنگ کنند.

   رئيس دانشگاه، افزود: در زمنيه آموزش، اگر دانشگاه ها خود را با اين تغييرات وفق ندهند، با مشکل جدي مواجه خواهند شد و به بيان ديگر سازماني، که نقش ياددهنده دارد، بايد خودش هم دائماً در حال يادگيري باشد و همچنين دانشگاه ها براي اينکه در جامعه حضوري موفق و موثر داشته باشند، بايد دائماً آمادگي تغيير، تحول و بازنگري را داشته باشند.

    دکتر علي اکبري، با اشاره به ساختار گروه هاي آموزشي، بيان داشت: در ساختار آموزش عالي، امکان ارائه  برنامه از پائين به بالا، از طريق گروه هاي آموزشي وجود دارد و دانشگاه قبول کرده، که مديران گروه بر اساس رأي اعضاي هيأت علمي انتخاب شوند (البته بايد برنامه کاري هم ارائه کنند)  و  بايد تصميمات به صورت گروهي و بر اساس برنامه توسعه دانشگاه صورت گيرد.

   رئيس دانشگاه افزود: هر برنامه اي در سطح آموزش عالي و دانشگاه ها تصويب مي شود، در نهايت بايد در گروه هاي آموزشي اجرا گردد و براي همين  گروه هاي آموزشي که عامل اجراي سياست ها هستند، بايد بصورت دائم به ارزيابي و تحول فکر کنند، تا بتوانند موفق باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها