رئیس دانشگاه: آرزوی همه ما عدالت خانه ای است، که جدای از سلایق فکری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مورد احترام و ملجأ همگان باشد

خانه خبرها
رئيس دانشگاه: آرزوي همه ما عدالت خانه اي است، که جداي از سلايق فکري، فرهنگي، اقتصادي و سياسي مورد احترام و ملجأ همگان باشد

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: آرزوي همه ما عدالت خانه اي است، که جداي از سلايق فکري، فرهنگي، اقتصادي و سياسي مورد احترام و ملجأ همگان باشد و بدون ترديد حضور افکار مقبول نظام در دستگاه قضا و تنوع فکري به شرط عدم گرايش و پيروي از عوامل غير قانوني، تضمين کننده تاثير احکام صادره است/در آستانه 40 سال اجراي برنامه هاي توسعه نظام قضايي، پيشنهاد مي کنم، دستور بفرماييد جمعي دلسوز و فرزانه، ميزان دستيابي به حرکت در مسير عدالت علوي را رصد و گزارش نمايند، تا ميزان فاصله و تحقق کامل آن پيوسته در نظر قرار گيرد/ حل مشکل فساد مستلزم مبارزه جامعه با فساد در هر شکل، جايگاه و لباس است/ از رياست محترم قوه تقاضا انتطاردارم، توسعه در بخش پژوهش قوه را بطور جدي در نظر داشته باشند، ما بر اين عقيده ايم که ريشه يابي بسياري از مسائل، که دستگاه قضا با آن درگير است، مهمتر از حل موردي و مصداقي پرونده ها است/ اينجانب مسؤليت يکي از دانشگاه هايي را بر عهده دارم، که در آن چند صدايي مورد قبول قرار گرفته است و فرصت و زمينه مطلوب را براي حضور ديدگاه هاي متنوع در بين دانشجويان فراهم نموده است، لذا  از دستگاه قضايي کشور، تسري اين روند در کل کشور را خواستارم.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، در مراسم ديدار آيت الله آملي لاريجاني رئيس محترم  قوه قضائيه با روحانيون، نخبگان و اعضاي هيأت علمي دانشگاه هاي استان،  صبح روز  پنج شنبه هفتم دي ماه، در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد، ضمن خيرمقدم به آيت الله آملي لاريجاني و هيئت همراه به استان و دانشگاه ايلام و ديگر حاضرين در جلسه، به نقش مردم ايلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بيان داشت: به استاني  تشريف فرما شده ­ايد، که يادمان دفاع مقدس است و رشادت هاي جوانان ايران زمين را بر جبين خود دارد، ياد شهدا گرامي، روحشان شاد و راهشان پاينده باد.

    دکتر علي اکبري، به استقبال مردم ايلام از زائرين اربعين پرداخت و گفت:  افتخار ديگر مردم شريف اين استان، خدمت مخلصانه به زُوار سيد الشهدا است، که بي شک عزت دو دنيا است و مستحضريد، که ايلام پايتخت خادمان سيدالشهداء نام گرفته است.

    رئيس دانشگاه، در ادامه به وضعيت آموزش عالي استان اشاره کرد و بيان داشت: مايلم با خرسندي به عرض برسانم، که جمعيت تحصيلکرده دانشگاهي نسبت به کل جمعيت استان، حائز رتبه اول در کشور است، که البته اين موضوع هم فرصت است و هم تهديد. هم اکنون در استان ايلام 27 دانشگاه و مرکز آموزش عالي در قالب تمام زير نظام هاي دولتي، علوم پرشکي، آزاد، پيام نور، جامع علمي کاربردي، فني و حرفه اي و  غير دولتي، با جمعيتي بالغ بر 31 هزار دانشجو و حدود 700 عضو هيأت علمي فعاليت دارند، ناگفته نماند، که در اين مجموعه قدمت دانشگاه ايلام به 40 سال پيش برمي گردد، که به برکت تشريف فرمايي رهبر انقلاب در سال 71، فعاليت آن در قالب دانشگاه جامع رقم خورد.

     دکتر علي اکبري، در ادامه خواستار تحقق عدالت بعنوان يکي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي در سطح کشور شد و بيان داشت:  بعنوان مسئول عالي نهاد علمي استان و در آستانه 22 بهمن، که بطور معمول به ذکر خدمات 40 ساله نظام اسلامي پرداخته مي شود، براين باورم که چه بسا شايسته آن باشد، که دوباره و از  سر صدق به آرمان ها و اهداف ناب انقلاب، علي الخصوص عدالت در همه جنبه هاي آن انداخته شود، تا ميزان تحقق آن سنجيده شود و کاستي ها و قوت ها با هم ديده شود.

    رئيس دانشگاه، افزود:  يکي از آرمان هاي انقلاب برپايي عدالت علوي بود. شعار برابري و برادري، حکومت عدل علي، همچون برگ زريني در تاريخ انقلاب اين ملت مي درخشد. ما شيعيان مفتخريم که عدالت امام اول ما، فقط محبوب و مطلوب تشيع نيست، همه ما کلام جرج جرداق مسيحي در خصوص حضرت امير را با ذوق و شوق نقل مي کنيم: «قتل في محراب لشدت عدله»، اين عدالت امير که دست برادر را مي سوزاند، به آرمان انقلاب ما تبديل شده  و ما همه خواهان برپايي عدالت علوي در ذيل جمهوري اسلامي شده ايم.

      دکتر علي اکبري، اضافه کرد: در آستانه 40 سال اجراي برنامه هاي توسعه نظام قضايي، پيشنهاد مي کنم، دستور بفرماييد جمعي دلسوز و فرزانه، ميزان دستيابي به حرکت در مسير عدالت علوي را رصد و گزارش نمايند، تا ميزان فاصله و تحقق کامل آن پيوسته در نظر قرار گيرد.

   رئيس دانشگاه، به موضوع فساد در جامعه پرداخت و اظهار داشت: به اغتنام فرصت حضور شخصيت هاي حوزوي، دانشگاهي و مسئولين محترم دستگاه قضايي و متناسب با مسئوليت اجتماعي نهاد علم، مايلم به يک مشکل اصلي جامعه اشاره کنم، که چه بسا هر سه گروه در خصوص ضرورت پرداختن به آن نظر مشترک داشته باشيم، ما جامعه دانشگاهي استان از عادي و عمومي شدن و از بين رفتن قُبح فساد در جامعه بيمناکيم، به عرض مي رسانم اين دغدغه نمي تواند دستاويز براي معاندين گردد.

     دکتر علي اکبري، افزود: بعنوان  يکي از خادمان و دلسوزان اين مرز و بوم معتقدم، که تنوع ابعاد فساد در وضع موجود، در شان جامعه اسلامي نيست. اينجانب به هيچ وجه قوه قضاييه را تنها مسئول مقابله با فساد نمي دانم، بلکه بسيج سه قوه و اقدام عملي تمام ارکان جامعه براي مبارزه با فساد انتظار جدي همه است. 

   رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: حل مشکل فساد مستلزم مبارزه جامعه با فساد در هر شکل، جايگاه و لباس است. بلاي وحشتناکي که ممکن است روزي با غفلت، سکوت، لبخند، رضايت يا حمايت هر يک از ما ايجاد شده باشد، جز با احساس مسئوليت مشترک همگان قابل حل نميباشد، از اين رو همه را به کمک دستگاه محترم قضايي براي ريشه کني فساد در ابعاد مختلف آن در جامعه فرا مي خوانيم.

     دکتر علي اکبري، با اعلام آمادگي نهاد علم براي کمک به دستگاه قضايي در زمينه پژوهش، گفت:  نهاد علم، پژوهش را کليد توسعه مي داند و همه را به ابتناي امور به پژوهش فرامي خواند، ضمن اعلام آمادگي جهت توسعه فعاليت هاي پژوهشي، از رياست محترم قوه تقاضا دارم، توسعه در بخش پژوهش قوه را بطور جدي در نظر داشته باشند، ما بر اين عقيده ايم که ريشه يابي بسياري از مسائل، که دستگاه قضا با آن درگير است، مهمتر از حل موردي و مصداقي پرونده ها است.

     دکتر علي اکبري، در ادامه به قبول وجود چند صدايي در دانشگاه ايلام، تأکيد کرد:  مسئولين محترم قوه قضاييه خدا را شاکرم، که اينجانب مسؤليت يکي از دانشگاه هايي را بر عهده دارم، که در آن چند صدايي مورد قبول قرار گرفته است و فرصت و زمينه مطلوب را براي حضور ديدگاه هاي متنوع در بين دانشجويان فراهم نموده است، ضمن ابراز قدر داني از مسؤلين قضايي، امنيتي، انتظامي و حاکميتي استان براي کمک به ايجاد اين فضا به استحضار مي رساند، تجربه موفق استان ايلام در واگذاري امور دانشگاهيان به دانشگاه، به لحاظ وجود قوانين و مقررات هزينه کمتري را به جامعه تحميل مي نمايد، لذا  از دستگاه قضايي کشور، تسري اين روند در کل کشور را خواستارم، تا خداي نخواسته شاهد مواردي چون دانشگاه اروميه و شيراز نباشيم.

     رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: استقلال دستگاه قضا در تمام ابعاد مورد تأييد و حمايت جامعه علمي است و آرزوي همه ما عدالت خانه اي است، که جداي از سلايق فکري، فرهنگي، اقتصادي و سياسي مورد احترام و ملجأ همگان باشد و بدون ترديد حضور افکار مقبول نظام در دستگاه قضا و تنوع فکري به شرط عدم گرايش و پيروي از عوامل غير قانوني، تضمين کننده تاثير احکام صادره است.

    رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: ضمن احترام به کليه خادمان نسل اول قوه قضاييه جمهوري اسلامي ايران، تربيت قضات جوان، راهيابي آنان به سطوح مديريتي و اعتماد به جوانان تحول گرا، مي تواند به پويايي و پايايي اين نهاد وزين مدد رساند.

    دکتر علي اکبري، خاطر نشان کرد: بر خود لازم مي دانم از تلاش هاي صادقانه دادگستري کل محترم استان براي بهسازي و تقويت زيرساخت‌هاي اجرايي و قضايي استان تشکر نمايم. طبيعي است، که تأمين اين انتظارات منوط به توسعه و تحقق دولت الکترونيک و استفاده حداکثري از فناوري‌هاي مرتبط است، که اجراي اين مهم خواهد توانست، به تسريع امور و رضايت مندي بيش از پيش آحاد جامعه از زحمات متوليان عدالت کمک نمايد.

    رئيس دانشگاه، به تدوين و ابلاغ منشور حقوق شهروندي از طرف دولت اشاره کرد و بيان داشت: ضمن تشکر از دولت محترم در تدوين و ابلاغ منشور حقوق شهروندي، حمايت رياست محترم قوه از اين منشور و اهتمام مناسب به فعاليت هاي ترويجي دستگاه قضا در قالب آشنايي با قوانين، مقررات و تبيين حقوق شهروندان خواهد توانست، به تکريم بيشتر انسانها، جامعه عمل بپوشاند.

   دکتر علي اکبري، در پايان، تأکيد کرد: جامعه علمي و دانشگاه ايلام عزم خود را براي ياري نهاد قضا، چه در سطح ملي و چه در سطح استاني، براي کمک به هرگونه همکاري و همراهي به کار خواهد بست.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها