کارگاه چالش های حقوقی استارت آپ ها برگزار گردید

خانه خبرها
کارگاه چالش هاي حقوقي استارت آپ ها برگزار گرديد

کارگاه چالش هاي حقوقي استارت آپ ها، در مرکز  رشد دانشگاه برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، با توجه به مراجعات مکرر دانشجويان و فعالان استارت آپ ها و سوالات متعدد حقوقي آنان،   کارگاه «چالش هاي حقوقي استارت آپ ها»، از طرف مرکز رشد دانشگاه، برگزار گرديد.

  دکتر پرويز باقري، مشاور رئيس و مدير دفتر حقوقي دانشگاه، ضمن بررسي چالش‌هاي حقوقي استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هاي نوآور در ايران و جهان، به پرسش‌ هاي شرکت‌ کنندگان پاسخ داد.

  دکتر باقري با اشاره به مهمترين موانع حقوقي کسب‌و کارهاي نوپا در کشور، توصيه کرد که استارت‌آپ‌ها در مراحل آغازين فعاليت‌شان، ضمن شناسايي مجوزهاي حياتي مرتبط با حوزه خود، صرفاً در موارد ضروري که به حيات کسب ‌و کار آنها مرتبط مي‌شود، وقت و انرژي‌ شان را معطوف به اين موضوعات کنند. 

 مشاور رئيس و مدير دفتر حقوقي دانشگاه، مواردي چون تنظيم اساسنامه‌ها، قراردادها، معاملات سرمايه‌پذيري و آشنايي با مقررات و ملاحظات حقوقي و قانوني مرتبط با هر کسب‌ و کار را لازمه راه‌اندازي استارت‌ آپ در ايران عنوان کرد.

 نحوه ارزش گذاري استارت‌آپ‌ها يکي ديگر از موضوعات مطرح‌ شده در اين کارگاه بود، که دکتر باقري  مهمترين اصل در ارزش گذاري يک کسب ‌و کار نوپا را، استعداد، توان و ظرفيت بنيانگذاران آن عنوان کرد و تاکيد کرد از آنجا که برآوردها از نيروي انساني معمولا برآوردي کيفي است، در ارزش گذاري ‌ها کمتر به آن توجه مي‌شود و بيشتر به اعداد و ارقام بيزينس ‌پلن تکيه مي ‌کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها