ارائه خدمات متنوع و رایگان مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه به اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه

خانه خبرها
ارائه خدمات متنوع و رايگان مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه به اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه

رئيس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، از ارائه خدمات متنوع و رايگان اين مرکز، در طول 90 روز گذشته، به اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه خبر داد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، خانم دکتر سارا آزادي، رئيس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، با اشاره به آغاز به کار اين مرکز در آبان ماه سال جاري، بيان داشت: در راستاي ارتقاء سلامت جسم و روان دانشگاهيان و با اهتمام جدي دکتر علي اکبري رياست محترم دانشگاه، پي گيري هاي دکتر عدالتي معاون محترم دانشجويي و با مساعدت دکتر ملابهرامي معاون محترم پشتيباني و منابع انساني، اين مرکز در اوايل  آبان ماه سال جاري در ساختمان فعلي (دانشکده قديم کشاورزي) که داراي شش اتاق است آغاز به کار کرد و در سه حوزه بهداشت، درمان و مشاوره به صورت رايگان خدمات متنوعي را به دانشگاهيان ارائه مي کند.

    رئيس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، افزود: در بخش بهداشت اين مرکز، پزشک عمومي هفته اي 2 روز، در  روزهاي يک شنبه و چهارشنبه از ساعت 11 صبح الي 14 ظهر و پرستار در تمامي روزهاي هفته، از ساعت 10 صبح الي 14 ، خدمات پزشکي و پرستاري اعم از معاينه، فشارسنج، قد و وزن،  تست قند خون، پانسمان و بخيه را به صورت رايگان، به اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ارائه مي دهد.

    خانم دکتر آزادي، اضافه کرد: همچنين پزشک حاضر در اين مرکز، پزشک معتمد دانشگاه است و براي همين از تاريخ 96/10/16 تا 96/11/4 در مجموع 127 دانشجو براي حذف پزشکي امتحانات پايان ترم نيم سال اول تحصيلي 97-96، به اين مرکز مراجعه کردند، که بعد از معاينات و بررسي هاي لازم،  حذف پزشکي 27 مورد تأييد گرديد.

   رئيس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، در توضيح خدمات ارائه شده بخش بهداشت اين مرکز، گفت: کارشناس بهداشت اين مرکز بصورت دائم از سلف سرويس، خوابگاه هاي دانشجويي، بوفه ها و بعضي مراکز ديگر بازديد کرده و کلرسنجي و آزمايش ميکروبي آب آشاميدني دانشگاه را نيز انجام مي دهد.

   وي درباره خدمات بخش مشاوره، اظهار کرد: بخش مشاوره خدماتي در زمينه سلامت روان را به دانشجويان ارائه مي دهد و در جريان پايش سلامت دانشجويان اطلاعات مربوط به 371 دانشجوي ورودي جديد دانشگاه جمع آوري شد و به دفتر مرکزي مشاوره وزارت علوم ارسال گرديد.

    خانم دکتر آزادي، برگزاري کارگاه يکي ديگر  از اقدامات انجام شده در اين مرکز عنوان کرد و گفت: در طول سه ماه گذشته، سه کارگاه با عناوين افسردگي و درمان، ارتباط بين فردي و استرس، براي دانشجويان برگزار گرديد، که خوشبختانه با استقبال روبرو شد و تعداد زيادي از دانشجويان و بخصوص دانشجويان تحصيلات تکميلي در اين کارگاه ها  شرکت کردند و ان شاء الله تا پايان سال جاري سه کارگاه ديگر هم برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها