ابراز خرسندی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از روند توسعه دانشگاه ایلام

خانه خبرها
ابراز خرسندي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از روند توسعه دانشگاه ايلام

دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در نشست هيات رئيسه دانشگاه، از توسعه خوب دانشگاه ايلام و همدلي و همراهي مجموعه مديريت دانشگاه، ابراز خرسندي کرد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، نشست دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و هيات رئيسه دانشگاه، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  در اين نشست، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، توضيحاتي درباره تاريخچه و وضعيت کنوني دانشگاه ارائه کرد و با بيان اينکه روند توسعه حوزه هاي مختلف دانشگاه   مطلوب مي باشد، در زمينه وضعيت حوزه فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ، ما تأکيد بر تنوع و مشارکت همگان داريم و براي همين ما به حاکميت يک تفکر در دانشگاه پايان داديم و زمينه حضور و مشارکت دانشجويان با سلايق مختلف را فراهم کرديم.

رئيس دانشگاه، افزود: ما به آزاد انديشي باور داريم و آن را در عمل به اجرا گذاشتيم و  اهتمام ما بر آن است، که همه صداها را بشنويم و با همه سلايق همکاري کنيم.

  رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه، در زمينه فعاليت انجمن هاي علمي، گفت: بر اساس برنامه استراتژيک، ما بر توسعه فعاليت هاي انجمن هاي علمي در راستاي تمرين مديريت، خلاقيت و کارگروهي دانشجويان تمرکز کرديم و خوشبختانه نتيجه اعتماد ما موجب تنوع، هنرمندي، شور و نشاطي شد، که بر هشتمين جشنواره درون دانشگاهي حرکت حاکم بود و نمايشگاه امثال اين جشنواره بواسطه همکاري، تعامل و کار مشترک دانشجويان، جلوه ي خاصي به دانشگاه بخشيده بود.

  در اين نشست، دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، با ابراز شور و شعف بخاطر توسعه خوب دانشگاه ايلام و ابراز خرسندي از همدلي و همراهي مجموعه مديريت دانشگاه، بيان داشت: عليرغم مشکلات و کاستي هايي که وجود دارد، خوشبختانه توسعه خوبي در دانشگاه ايلام صورت گرفته، که بي شک اين مهم، حاصل صميميت و همدلي حاکم بر مديريت دانشگاه است.

  وي افزود: خوشبختانه دانشگاه ايلام جزء دانشگاه هاي کم حاشيه است و اميد دارم اين وضعيت با همراهي همه شما استمرار داشته باشد.

  معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، با تحسين اقتدار هيات رئيسه دانشگاه ايلام، اظهار کرد: تنوع حاکم بر دانشگاه ايلام و شنيدن صداهاي مختلف و همکاري با سلايق متفاوت و گاه متضاد، نشان از اقتدار و توانمندي مديريت دانشگاه است، که مايه تحسين مي باشد.

   دکتر غفاري، تأکيد کرد: بايد بپذيريم، که  توسعه و پيشرفت ما در گِرو رُشد ديگران است و وقتي که اين زمينه بوجود آمد، هم افزايي حاصل مي شود و ديگر انرژي همديگر را تلف نخواهيم کرد، بلکه مکمل يکديگر خواهيم بود و طبيعي است، که دستاورد و برآيند همکاري و تعامل مشترک، پيشرفت همگاني است، امري که نمونه آن را الحمدالله در دانشگاه ايلام مشاهد مي کنيم.

  استاد علوم اجتماعي دانشگاه تهران، افزود: وقتي که ما اين نوع تنوع را پذيرفتيم و فضاي فوق الذکر حاصل شد، از کهولت باز مي مانيم و به حاشيه نمي رويم و تاريخ گواهي مي دهد، هرجا که به تنوع و تکثر احترام گذاشته شده، رشد و رونق هم حاصل شده است.

   معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، اضافه کرد: وقتي که تاريخ رشد تمدن ها را بررسي مي کنيم، مي بينيم که، درخشش تمدن ها حاصل همفکري، گفت و گو و پذيرش گفتمان ها و سلايق مختلف بوده و هر جا که راه ها را بسته اند و خواسته اند که يک گفتمان حاکم شود و ديگر گفتمان ها محدود گردد، رشد آن تمدن ها با خدشه مواجه شده است.

   دکتر غفاري، در زمينه سند دانشگاه اسلامي دانشگاه ها، گفت: سند دانشگاه اسلامي دانشگاه ها، يک سند اصلي و بالادستي در توسعه نظام آموزش عالي جمهوري اسلامي است و تمامي دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي، وقتي که سند راهبردي توسعه خود را  تدوين مي کنند، به اسناد بالادستي نظام آموزش عالي و از جمله اين سند اصلي استناد مي کنند و بخاطر اينکه عضو کميته اسلامي شدن دانشگاه ها مي باشم و از روند امور مطلع هستم، اعلام مي کنم که خوشبختانه درصد بالايي از آنچه که در اين سند وجود دارد، الان بخوبي اجرا مي شود.

   معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تأکيد کرد: ما بايد خيلي مراقبت باشيم، که محتواي بعضي از اسناد ديگر، به نوعي در تناقض يا در تعارض با آنچه که در اين سند پيش بيني شده، نباشد، تا ان شاء الله گام هاي مهمي در زمينه تحقق اين سند، که يک سند آرماني است برداشته شود، که البته تحقق اين مهم زمان بر است.

همچنين در اين نشست، دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، گزارشي از روند برنامه ها، اقدامات و افتخارات بدست آمده در اين حوزه ارائه کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها