نشست معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه برگزار گردید

خانه خبرها
نشست معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و دانشجويان فعال فرهنگي دانشگاه برگزار گرديد

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در دانشگاه ايلام بيان کرد: وضعيت فرهنگي دانشگاه ايلام با توجه به حجم برنامه هاي مختلف انجام شده عالي است.

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه، نشست دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و دانشجويان فعال فرهنگي دانشگاه، با حضور دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي و دکتر امامي پور، مديرکل امور فرهنگي، ظهر امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  در اين نشست، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با خير مقدم به دکتر غفاري و ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست، بر راهبرد اصلي فرهنگي دانشگاه ايلام مبني بر اعتماد به دانشجويان و شنيدن صداهاي مختلف آنان تأکيد کرد و در ادامه دکتر امامي پور، مديرکل امور فرهنگي دانشگاه، توضيحاتي را درباره فعاليت هاي تشکل هاي دانشجويي، کانون ها و انجمن هاي علمي ارائه کرد.

  در ادامه دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينکه در سال هاي قبل تجربه حضور در استان ايلام را داشته است، وضعيت فرهنگي دانشگاه ايلام را با توجه به حجم اجراي برنامه هاي مختلف و از جمله جشنواره حرکت، برنامه هاي تئاتر و فعاليت هاي مذهبي عالي ارزيابي کرد و خواستار استمرار اين نوع فعاليت ها شد و از روند انجام برنامه ها و فعاليت هاي انجام گرفته براي توسعه دانشگاه ايلام در چند سال اخير ابراز رضايت کرد.

  دکتر غفاري، با اشاره به فعاليت هاي متنوع و وجود صداهاي مختلف در بين دانشجويان، اين امر را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامي عنوان کرد و و فعاليت هيا مختلف فرهنگي دانشجويان در قالب تشکل ها، کانون ها و انجمن هاي علمي را يکي از ماموريت هيا اصلي دانشگاه ها بيان کرد و خواستار نگاه واقع گرايانه و عالمانه دانشجويان و بخصوص فعالان فرهنگي به حوادث پيراموني در جامعه شد.

  دکتر غفاري، با بيان اينکه صداهاي مختلف و متفاوت بايد از دانشجويان شنيده شود و به  گفتمان مختلف احترام گذاشته شود، تأکيد کرد لازمه توسعه جامعه، وجود گفتمان هاي مختلف مي باشد.

   معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در ادامه با اشاره به اينکه 9500 انجمن علمي دانشجوي در سطح کشور وجود دارد، خواستار بازنگري در بعضي آئين نامه هاي فرهنگي دانشگاه ها و از جمله در آئين نامه مربوط به فعاليت انجمن هاي علمي با مشورت معاونين و مديران فرهنگي دانشگاه ها، صاحب نظران و دانشجويان فعال در انجمن هاي علمي شد.

 دکتر غفاري ضمن تأکيد بر علاقه حوزه فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم براي افزايش اردوهاي دانشجويي، از معاونين فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها خواست، بستر لازم را در اين زمينه فراهم آورند.

   معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينکه موضوع آسب هاي اجتماعي در دانشگاه ها يک مسئله جدي است، که با دستور رفع نمي شوند، خواستار استفاده از پتانسيل تشکل هاي دانشجويي، کانون ها و انجمن هاي علمي در اين زمينه شد و بر توسعه فعاليت هاي پيشگيرانه در اين زمينه تأکيد کرد.

در اين نشست، دانشجويان فعال فرهنگي دانشگاه، به بيان نظرات، انتقادات و پيشنهادت مورد نظر خود پرداختند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها