متن پیام معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به دومین همایش بین المللی گردوغبار در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

متن پيام دکتر کلانتري معاون رئيس جمهور و رياست سازمان حفاظت محيط زيست به دومين همايش بين المللي گردوغبار در دانشگاه ايلام

 

 

 

 

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

  با عرض سلام و خسته نباشيد به محضر اساتيد، دانشمندان، پژوهشگران و ميهمانان عزيز داخلي و خارجي، مسئولين محترم دستگاه هاي اجرايي و ساير شرکت کنندگان عزيزي که در اين همايش گرد هم آمده اند تا به بررسي ابعاد گوناگون يکي از پديده هاي آسيب رسان به منابع زيستي و اقتصادي کشور بپردازند.

حضار محترم – خانم ها و آقايان

   يقيناً برگزاري دومين همايش بين المللي گردوغبار فرصت مغتنمي است که زمينه اي جهت گفتگو و کنش فعال ميان دانشگاهيان و محققين، مديران اجرايي و جامعه هدف را فراهم نموده است.

  توسعه پايدار، با توسعه و پيشرفت علمي آغاز گشته است، ليکن براي تحقق اين مهم، ضروري است با فرهنگ و سياست ها و برنامه هاي اجرايي نيز همراه، هماهنگ و متحول گردد. از آنجايي که بخش قابل ملاحظه اي از ساکنين و منابع زيستي و اقتصادي نواحي غربي، جنوب غربي، شرقي و جنوب شرقي و حتي نواحي مرکزي کشور تحت تأثير پديده گردوغبار با منشأ خارجي قرار دارد، دومين همايش بين المللي گردوغبار فرصتي است تا ضمن فراهم نمودن زمينه گفتگوهاي سازنده فيما بين دولت مردان و انديشمندان کشورهاي مختلف، از تجارب متقابل کشورها نيز بهره برداري مناسبي صورت پذيرد. اميد است اين مهم، نويدبخش توافقات دو و چندجانبه، ذيل تعهدات منطقه اي و بين المللي زيست محيطي جهت کنترل اين پديده مخرب محيط زيستي باشد.

حضار محترم – آقايان و خانم ها

با توجه به اهميت موضوع گردهمايي و با اذعان به حسن همجواري با کشورهاي همسايه، راه اندازي دبيرخانه دائمي گردوغبار با همکاري مراکز علمي و پژوهشي کشورهاي منطقه مي تواند يکي از دستاوردهاي همايش حاضر باشد.

  بعلاوه با توجه به شرايط اقليمي و کمبود بارش در کشور از يک سو و نامناسب بودن مديريت و مصرف بهينه منابع آب و تأثير مستقيم آن بر پديده گردوغبار از سوي ديگر، از همايش انتظار دارد که راهکارهاي نويني را براي مقابله با اين پديده از ديدگاه مديريت و تعادل بخشي به حقابه هاي محيط زيستي در کنار ساير مصارف به دستگاه هاي متولي ارائه نمايد.

  از اينکه به علت مأموريت مهم و از پيش تعيين شده، امکان حضور اينجانب در کنار شما در اين گردهمايي ارزشمند فراهم نگرديد صميمانه پوزش مي طلبم و اميد دارم که نتيجه برگزاري اين همايش، ايجاد بستر و زمينه همکاري هاي دوجانبه علم و عمل را فراهم نموده و به عنوان نقشه راه در انجام رسالت خطير حفاظت از محيط زيست در سطوح بين المللي، منطقه اي و ملي باشد.

 

من الله توفيق

عيسي کلانتري

پنجم ارديبهشت ماه 1397

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها