تجدید میثاق دانشگاهیان ایلام با آرمان های انقلاب اسلامی در اولین روز از دهه فجر

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، جشن آغاز دهه مبارک فجر مراکز آموزش عالي و دانشگاه هاي استان ايلام و تجديد ميثاق دانشگاهيان اين استان با آرمان هاي انقلاب اسلامي در اولين روز از دهه فجر با حضور رؤساي دانشگاه ها، ادارات، اعضاي هيأت علمي، کارکنان و داتشجويان در گلزار شهداء دانشگاه ايلام برگزار شد.

رئيس دانشگاه ايلام: دانشگاهيان بايد وظيفه خود را در دو آزمون راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات مجلس به‌خوبي انجام دهند.

دکتر محمد علي‌اکبري در اولين روزازدهه مبارک فجر درمراسم غبارروبي مزار شهداي گمنام در دانشگاه ايلام، ضمن خير مقدم به حضار و تبريک فرا رسيدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: آموزش عالي استان مولود انقلاب است و امروز بايد قدردان نعمتي باشيم که به برکت خون شهدا حاصل شده است.

وي آرامش، آسايش و زمينه نقش‌آفريني براي فرزندان کشور را نتيجه‌ي خون شهدا دانست و گفت: بايد دين خود را در اين برهه از زمان به شهدا و امام عظيم‌الشان ادا کنيم.

رئيس دانشگاه ايلام بابيان اينکه خرسنديم آموزش عالي به برکت خون شهدا در توسعه مرزهاي دانش استان نه‌تنها در استان محروم ايلام بلکه در خارج مرزها حرف براي گفتن دارد، بيان داشت:37 دانشگاه و مراکز آموزش عالي با بيش از 40 هزار دانشجو در استان فعاليت مي‌کند و خوشبختانه از لحاظ سرانه دانشجو نسبت به جمعيت استان آمار خوبي داريم که اين حاصل خون‌هاي ريخته شده براي اين انقلاب است.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به اينکه خانواده آموزش عالي بايد قدردان خدمت و نعمت خون شهدا و اين انقلاب باشد و در حفظ آن بکوشد، تصريح کرد: توفيقات ديپلماسي جمهوري اسلامي در برجام ،راه‌هاي گسترش حوزه‌هاي آموزش در خارج مرزها را فراهم کرده است.

رئيس دانشگاه ايلام ادامه داد: در آستانه دو رويداد مهم 22 بهمن و انتخابات هستيم که دانشگاه بايد وظيفه خود را در اين حوزه‌ها به بهترين وجه انجام دهد و در اين دو آزمون سرافراز شود.

وي با تأکيد بر اينکه حضور حداکثري همه بخصوص دانشگاهيان عزيز در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات بسيار ضروري است، افزود: اميدواريم زمينه‌ي حضور کانديداها در دانشگاه فراهم شود تا با تبيين برنامه‌هاي خود زمينه‌ي انتخاب گزينه‌ي اصلح فراهم شود.

سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي ايلام: انقلاب اسلامي ريشه در قيام سيدالشهداء دارد.

حجت السلام غلام‌رضا غياثي در مراسم غبار روبي شهداي گمنام در دانشگاه ايلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامي ايران توانست به سه شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي ارج نهد و اين مهم را محقق کند و الان اين شعار در همه ابعاد سياسي، فرهنگي،اجتماعي و اقتصادي محقق شده است.

وي بابيان اينکه اين انقلاب با رويکرد توحيد و ولايت به راه خود که از قيام عاشورا شروع و تا انقلاب حضرت مهدي (ع)، ادامه پيدا خواهد کرد،  ادامه مي‌دهد، افزود: اين انقلاب مي‌رود که از خون شهدا، افکار، عقايد و ماهيت قيام عاشورا حفاظت کند.

دکترغياثي با تأکيد بر اينکه رهبري اين نظام يک فرهنگ است و بناي آن از قيام عاشورا نهاده شده است، خاطرنشان کرد: ما مديون خون شهدايي هستيم که آرامش، امنيت، غرور و افتخار را در جهان براي نظام اسلامي ايران به وجود آورده‌اند.

وي با اشاره به اينکه انقلاب فرهنگي بايد در تمام جهان توسعه و گسترش پيدا کند، خاطرنشان کرد:  اين وظيفه خطير بر عهده دانشگاه‌ها، روحانيت و همه کساني است که دغدغه نظام ‌دارند و بايد تلاش جدي و عملي در اين زمينه صورت گيرد.

عطر افشاني و نثار گل به مزار شهداي گمنام دانشگاه ايلام و اقامه نماز در مسجد اين مرکز آموز عالي از برنامه هاي ديگر اين مراسم بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها