همایش استانی دانشگاهیان عمره گزار

خانه خبرها
همايش استاني دانشگاهيان عمره گزار

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » همايش عمره گزاران دانشگاهيان و مراکز آموزش عالي استان با حضور حجت الاسلام والمسلمين دکتر سراج، اساتيد، دانشجويان و عمره گزاران در سالن آيت الله حيدري دانشگاه ايلام برگزار گرديد.
حجت الاسلام والمسلمين دکترسراج در اين همايش بيان داشت: در سوره مبارکه بقرة آيه 197 آمده است؛ حج، در ماه‌هاي معيني است و کساني که حج را بر خود فرض کرده‌اند، آنچه از کارهاي نيک انجام دهيد، خدا آن را مي‌داند و زاد و توشه تهيه کنيد، که بهترين زاد و توشه، پرهيزکاري است، و از عصيان و نافرماني از من بپرهيزيد اي خردمندان.

وي با تاکيد بر اينکه ره توشه سفر دانشجوياني که به مکه مشرف مي شوند تقوا باشد، ادامه داد: تقوا به معني آن است که در زندگي فردي و اجتماعي خود آن کاري را انجام دهيد که خداوند از شما خواسته است، صرف رفتن به مکه چندان مهم نيست، چندين دفعه و مکررا رفتن نيز با اهميت نمي باشد، چه بسيار کساني که در صدر اسلام بيش از 40 بار به مکه مشرف شدند اما آنچه در تاريخ از ايشان مانده است و نقل مي شود خوبي و خير نيست. 

رئيس شوراي هماهنگي عمره عتبات دانشگاهيان ابراز داشت: رفتن به سفر مکه هنر نمي باشد؛ خدا نکند که اين سفر رفتن ها به عادت تبديل شود، آنچه مکه دارد تقوا است بدون شک آن کس که تقواي الهي پيشه کند هميشه حاجي است.
حجت الاسلام سراج، خادم الحجاج شدن را توفيقي دانست که نصيب هر کسي نمي شود وي خاطرنشان کرد که امام سجاد ( ع) هرگاه به سفر مکه ميرفتند خود را به عنوان خادم کاروان معرفي مي کردند بنابراين، اساتيد دانشگاه نبايد منتظر اين باشند که عده اي به آنان خدمت کنند، همه‌ي زوار مانند يکديگر هستند و چيزي جز دو تکه حوله ندارند.

مسئول نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ايلام دانشجويان زائر ايراني را سفيران جمهوري اسلامي اعلام کرد و بيان داشت: وهابيت از خواب بيدار شده است و به شدت تبليغ مي کند، کتاب و جزوه رايگان ارائه مي دهد؛ بنابراين رسالت شما به عنوان قشر فرهيخته‌ي دانشگاهي روشنگري و شفاف سازي براي خودتان و اطرافيانتان است.

شايان ذکر است در اين همايش آقاي دکتر شريفي راد کارگاهي با موضوع وهابيت شناسي برگزار نمود.

در پايان اين مراسم، ازرابطين فرهنگي در بخش حج و زيارت و خادمين در اين عرصه تجليل به عمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها