تجاوز عربستان به یمن از تبعات دخالت های آمریکا در منطقه است

خانه خبرها
تجاوز عربستان به يمن از تبعات دخالت هاي آمريکا در منطقه است

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، حجت الاسلام دکترمهدي اکبرنژاد، رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ايلام در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار ايلام رصد حادثه فرودگاه جده را حادثه تلخ و نگران کننده اي براي همه مسلمانان دانست وبا اظهار تأسف از بروز اين حرکت زشت و ناشايست،گفت: معمولابرخوردهايي که با حجاج ايراني در سفر حج رخ مي دهد نه در اين سطح اما بي احترامي ها و نامهرباني هايي که با حجاج در دوره هاي مختلف بخصوص در مدينه ديده شده است باعث تأسف است.

وي افزود: آل سعود بايد بداند زواري که به اين کشور سفر مي کنند هم ميهمان هستند و هم زائر بيت الله، لذا حفظ شأن و عزت آنها لازم است.

دکتر اکبرنژاد با بيان اينکه اين حادثه اخير احساسات مردم را جريحه دار کرده است اظهار داشت:  تصميم دولت در تعليق سفر حج عمره، تصميمي درست و منطقي است لذا اگر قرار باشد بخاطر يک امر مستحبي به مردم بي احترامي شود و کرامت آنان خدشه دار گردد انجام مستحب لزومي ندارد.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ايلام تأکيد کرد: اين تصميم دولت، تا زماني که کشور عربستان به خود آيد و عاملين را مجازات کند مؤثر بوده و آنان را متوجه اين موضوع خواهد کرد که حرمت و کرامت زوار بايد تأمين شود.

دکتر اکبرنژاد با اشاره به  تجاوز عربستان به يمن افزود: از ديگر حرکات ظالمانه اي که توسط آل سعود در منطقه رخ داده است حمله و تجاوز بدون مجوز و دليل اين کشور به يمن است.

وي ادامه داد: در يمن خود مردم خواهان تغيير حاکميت شده اند و خواست اکثريت مردم براين بوده است و کشورهاي ديگر حق ندارند به زور و تجاوز مانع خواست آنان شوند. لذا تعرض غير انساني به زيرساخت هاي اين کشور اسلامي، بدور از انسانيت است و گويا دنيا نيز وجدانش از بين رفته است.

حجت الاسلام دکتر اکبرنژاد  به سکوت مجامع جهاني در قبال اين تجاوز اشاره و بيان کرد: اگر يمن رابطه خوبي با آمريکا داشت آيا باز بدين نحو شوراي امنيت سکوت مي کرد و با دخالت و تجاوز ديگر کشورها موافق بود؟

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ايلام تصريح کرد: اين گونه حرکات متجاوزانه بسيار خطرناک بوده و اگر اين گونه اعمال در بين کشورها باب شود موجب از بين رفتن امنيت جهاني خواهد شد.

وي اظهار داشت: خود آمريکا با حمله به عراق و افغانستان باعث شکل گيري ناامني دراين منطقه شده است و اين اعمال  و حرکات ازتبعات دخالت هاي آمريکا است.

دکتر اکبرنژاد با بيان اينکه اين اقدامات نه تنها امنيت منطقه را تأمين نمي کند بلکه باعث جسور شدن ظالمين و کشورهاي قدرتمند و زورگو مي شود خاطرنشان کرد: قطعا آل سعود پاسخ اين اقدام خود را خواهد گرفت و مردم يمن هم بدون شک با ايستادگي و غيرتي که از خود نشان داده اند پيروز اين کارزار بوده و درست است که از لحاظ نظامي قدرت چنداني ندارند اما در عرصه هاي مختلف کارزار پاسخ محکمي به عربستان خواهند داد.

وي در پايان ضمن همدردي با مردم بي دفاع يمن گفت: ضمن همدردي با مردم يمن اين نويد را به آنها خواهيم داد که حرکت و تجاوز غير انساني عربستان قطعا به شکست منجر خواهد شد و پيروزي از آن مردم  غيرتمند يمن است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها