تجمع اعتراض آمیز اعضاء هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام ( ص )

خانه خبرها
تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص )

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي »، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر سراج، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام ، در تجمع‌ اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ايلام در اعتراض به اقدام توهين‌آميز نشريه فرانسوي شارلي‌ابدو به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) فضايل و معيارهاي اخلاقي را مختص به هيچ گروه، ملل و نحله خاصي قرار نداد، حرف‌هاي او براي همه جهانيان بود.
وي با اشاره به تلاش‌هاي پيامبر(ص) در نشر مکارم اخلاقي، گفت: حضرت محمد(ص) اگر دعوت به عدالت کرد براي همه بود، اگر نهي از ظلم کرد نسبت به همه بود و لذا اقليت‌هاي ديني و مذهبي در زمان رسول اکرم(ص) از احترام خاصي برخوردار بودند و حقوقشان به طور کامل رعايت مي‌شد و اين نيت پيامبر(ص) الگويي براي جهانيان است.
حجت‌الاسلام سراج با اشاره به اقدام نشريه فرانسوي شارلي‌ابدو در هتک حرمت ساحت مقدس پيامبر(ص)، افزود: در جايي که شعار دروغين آزادي گوش فلک را کر کرده است، مسئله توهين به يک شخصيت ذوالفضائل را مطرح کردند و اقدام عملي انجام دادن، اگر به دقت بنگريم اين حکايت از يک پيام دارد و آن اين است که، دشمنان فهميده‌اند اين سيري که در اسلام شروع شده و دارد جهاني مي‌شود بايد به شکلي جلوي اين نور را بگيرند.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام، ادامه داد: اين اقدام ضد فرهنگي دولت فرانسه نشانه اين است که دستاوردهاي دين اسلام به معناي تام کلمه، نه اسلام آمريکايي که در عربستان و آمريکا مطرح شده و نه شيعه لندني که در انگلستان مطرح است بلکه آن اسلام ناب محمدي نويد اين را مي‌رساند که معيارهاي اخلاقي و ديني در تمام عالم، نفوذ پيدا کرده است.
وي با بيان اينکه اين اقدام حکايت از اين دارد که موج اسلام‌گريزي از بين رفته و موج اسلام‌گرايي در کشورهاي مختلف آغاز شده است، افزود: آنها به اين نتيجه رسيده‌اند که نمي‌توان با موج گسترش اسلام مبارزه فيزيکي کرد، لذا مي‌خواهند در جبهه فرهنگي چهره اسلام را خدشه‌دار کنند.
حجت‌الاسلام سراج گفت: اين اقدام توهين‌آميز نقض نظريه متفکران غربي نظير نيچه است که معتقدند، «هرگاه دين نباشد، اخلاق رشد مي‌کند»، اما امروز نتيجه مي‌گيريم هرجا دين باشد اخلاق حاکم است و هر جا دين نباشد اخلاق نيز نابود مي‌شود. 
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام، گفت: کار ضد فرهنگي اين نشريه فرانسوي اين پيام را براي ما مسلمانان دارد که گروه‌هايي مانند القاعده، داعش و ساير گروهک‌ها که به اسم اسلام قد علم کرده‌اند هيچ کدام مدافع اسلام نيستند، بلکه دست آنها در کيسه استکبار جهاني است.
وي اضافه کرد: به دولت فرانسه پيام ما اين است که آنچه را ادعا مي‌کرديد که کشورتان مهد آزادي است اينگونه نيست و ما دو چيز را را محکوم مي‌کنيم، يکي توهين و ديگري خشونت در هر نحله‌اي که باشد، همان حادثه تروريستي که در نشريه شارلي‌ابدو رخ داد. مسئله توهين اين نشريه بايد از قبل به صورت قانوني پيگيري مي‌شد نه اينکه به اسم اسلام اقدام به خشونت کنند و اينکه اگر بخواهند موضوعي نظير حادثه يازده سپتامبر بر عليه مسلمانان درست کنند، اين مسئله نيز محکوم است.
يادآور مي‌شود، در پايان اين تجمع اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ايلام در بيانيه‌اي اقدام توهين‌آميز نشريه فرانسوي شارلي‌ابدو به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها