نشست دکتر علی اکبری با بانوان عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، اين نشست با حضور دکتر علي اکبري رئيس محترم دانشگاه و دکتررضازاده مشاور و رئيس محترم حوزه رياست و سرکار خانم پيرزاد نيا، مشاور محترم رئيس در امور بانوان واعضاءبانوان محترم هيأت علمي در سالن جلسات حوزه ي رياست برگزار گرديد.

در ابتداي اين نشست دکتر رضازاده با تقدير و تشکر از حضور همکاران هيأت علمي که دعوت جلسه را پذيرفته و حضور يافته اند هدف از تشکيل جلسه را گفتگو و تبادل افکار به عنوان روش و مرامي براي رسيدن به اهداف دانشگاه دانست ايشان ضمن اشاره به تصميم و دغدغه رييس محترم دانشگاه از همان آغاز مديريت در تعيين مشاور در حوزه بانوان، از پيشنهاد برگزاري اين جلسه از سوي خانم دکتر پيرادنيا تشکر نمودو گفتگوي صريح و صادقانه حاضرين را گامي مؤثر و آغازي خوب براي همفکري در انجام بهتر امور قلمداد نمود

در ادامه خانم دکتر پيرزادنيا، مشاور رئيس  دانشگاه در امور بانوان، با تشکر از دکتر علي اکبري و دکتر رضازاده، به همکاران محترم خير مقدم عرض نمود و ابراز اميدواري کرد که در آينده شاهد افزايش چنين نشست هايي در راستاي ارتقاء فعاليت هاي مربوبط به بهبود شرايط بانوان دردانشگاه باشيم.

دکتر پيرزاد نيا با بيان برخي مشکلات و ارائه راهکارهاي مناسب خواستار بهبود شرايط و رسيدگي به آنان شد و با توجه به کمرنگ بودن حضور بانوان در نقش هاي مديريتي و به تبع آن ايجاد مشکل در ارتقاء ايشان، خواستار اختصاص سهم بيشتر بانوان در اين حوزه شد.

سپس هرکدام از بانوان عضو هيأت علمي ،ديدگاه و نظرات خود را بيان نموده و خواستار رسيدگي بيشتر به وضعيت رفاهي، عدم تبعيض جنسيتي در مناسبات اداري ، مسائل آموزشي و غيره و نيز برگزاري بيشتر چنين جلساتي شدند.

دکتر محمد علي‌اکبري: هيچ زباني نافذ ترو مؤثر تر از زبان بانوان هيأت علمي دانشگاه براي حل مشکل زنان در سطح جامعه وجود ندارد

دکتر محمد علي اکبري، رييس محترم دانشگاه در جمع اعضاي هيأت علمي بانوان دانشگاه ايلام بيان نمود:  ما بيش از اداره دانشگاه، وظيفه تدريس و نگراش مقاله داريم و آن ايجاد فرآيندها و رويه هاي مطلوب و کار آمد است در واقع به جاي اينکه فقط به حل مشکل يک عضو هأت علمي، يک دانشجو يا يک کارمند فکر کنيم بايد در پي ايجاد فرهنگي کارآمد براي رفع و رجوع مشکلات و رشد جمعي همه ي اعضاي خانواده دانشگاه باشيم.

رييس دانشگاه ايلام با بيان اينکه بنابر همان رسالتي که ما را به هم نزديک مي کند و از ما انتظار مي رود که جامعه را به پيش ببريم نياز ما به شما همکاران محترم نه براي دانشگاه بلکه براي رونق ايلام و اعتلاي ايران است افزود: چه کسي مي تواند بهتر از ما جريان تبعيض مطرح در جامعه را تغيير دهد. اگر ما اين تغيير را صورت ندهيم اين تبعيض از ميان نخواهد رفت، و اين جز با اعتماد به نفس و استفاده صحيح از استعدادهاي مان ميسر نخواهد شد.

دکتر علي اکبري با اشاره به اينکه اگر بخواهيم مشکل تبعيض در دانشگا ه و استان را حل نمائيم هيچ زباني نافذتر ومؤثر تر از زبان اعضاي هيأت علمي دانشگاه براي حل مشکل زنان در سطح جامعه وجود ندارد بيان داشت: فلسفه اين جلسه اين است که بدانيم تعدادمان کم نيست، از جايگاه مناسب برخورداريم و ما مي توانيم و اين باور و منش ماست. وي سپس اظهار داشتند که اين توفيق نصيب دانشگاه ايلام شده که افرادي وجيه، با سواد، مجرب و شايسته را در کنار خود دارد و مي تواند همه سرمايه هايش را به عرصه بياورد.

رييس دانشگاه ايلام که در جمع بانوان محترم هيأت علمي  دانشگاه ايلام سخن مي گفت، افزود: همه ما بايد تلاش کنيم که در جايگاه واله و شايسته بمانيم و از مواضع خود عقب ننشينيم، تجربه ما از همکاري و مديريت بانوان مثبت است بنابراين،  اين اهتمام را افزون نمائيد تا اين فرصتي نو براي ساختن بيشتر و بهتر دانشگاه ايجاد کنيم.

دکتر علي اکبري اظهار داشت: اينجانب به نوبه خود قول مي دهم اين شرايط را هم براي خانم ها و هم آقايان فراهم کنم.با اين حال ظرفيت بانوان را در اداره دانشگاه بالاتر از آنچه که هست مي دانم و حتي معتقدم بانوان نبايد نقش خود را به دانشگاه محدود نمايند، بلکه  بتوانند در شوراهاي مختلف استان حضور داشته باشيد براي حل مشکلات استان ايده و طرح نو آماده کنند و از اين طريق، دانش خود را به بيرون از دانشگاه بيرند و مطمئن باشند که ما در اين بخش از هيچ حمايتي دريغ نمي کنيم، در همين راستا مي خواهيم بخش هاي جديدي در دانشگاه فعال شود که مي توان به آغاز فعاليت در بخش ارتباط با صنعت و مرکز رشد اشاره نمود، که اميد دارم شاهد حضور مؤثر همکاران در اين بخش ها باشيم.

دکتر محمد علي اکبري در بخش پاياني سخنان خود ضمن تقدير از حضور همه بيان نمود: مطمئن باشيد از نظرات شما استفاده مي شود، از نظر مديريت دانشگاه تفاوت شايستگي افراد در قالب جنسيت نمي گنجد و از اين نظر ميان  خانم ها و آقايان فرقي نيست.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها