اختتامیه ی جشنواره منطقه‌ای رویش زاگرس و زردکوه در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
اختتاميه ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

اختتاميه ‌ي جشنواره منطقه‌ اي رويش زاگرس و زردکوه با حضور 10 استان و مشارکت 15 استان ديگر ، در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، مراسم اختتاميه ‌ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر سعادت قائم مقام بنياد نخبگان کشور، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري، دکتر درويشي معاون اقتصادي استانداري، دکتر اميري سرپرست بنياد نخبگان استان و  جمعي از مخترعان و نوآوران، صبح روز پنج شنبه 97/09/27 در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با بيان اينکه دانشگاه ايلام، آموزش و پژوهش را تنها رسالت‌هاي خود نمي‌داند، اما در انجام اين دو مقوله بر اساس استانداردهاي پذيرفته‌شده‌ عمل مي ‌کند، تصريح کرد: اين دانشگاه با برنامه‌ و هدفمند بلوغ خود را طي مي‌ کند و در راه رسيدن به دانشگاه کارآفرين در طول چند سال گذشته گام‌هاي مهمي را برداشته است.

  دکتر علي‌ اکبري با اشاره به توسعه‌ ي زيرساخت ‌هاي پژوهش و فناوري در دانشگاه ايلام، تصريح کرد: ساخت و توسعه‌ي آزمايشگاه‌ها، توسعه کارآفريني، مهارت کسب ‌و کار و تجاري ‌سازي از جمله برنامههايي است که با هم‌افزايي و جديت در دانشگاه ايلام دنبال مي‌شوند.

  رئيس دانشگاه ايلام برگزاري چنين جشنواره‌هايي در دانشگاه را نشانه‌ي حرکت دانشگاه به سمت نقطه‌ي مطلوب يعني دانشگاه کارآفرين و فناور دانست و ادامه داد: انتظار ما از جشنواره‌هاي رويش اين است که نشان دهد خلاقيت تنها از آن عده‌اي خاص نيست و با جريان‌سازي اين نکته را يادآور شود، که چنين قابليت‌ها و خلاقيت‌هايي مي‌توانند عمومي شوند و همه مي‌توانند در راه نوآوري گام بردارند به ‌شرط اينکه خود را باور کنند.

 دکتر علي اکبري برقراري ارتباط بين مبتکران و مخترعان را از برکات جشنواره‌ رويش دانست و تصريح کرد: گفتمان‌ سازي، کم شدن فاصله‌ ي ميان مخترعان و مسئولان و به کمک آوردن بخش خصوصي را از جمله اهداف و انتظاراتي دانست که بايد در اين برنامه‌ها محقق شود.

  در اين مراسم دکتر سعادت قايم مقام بنياد نخبگان کشور با ابراز خرسندي از برگزاري مطلوب جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه در دانشگاه ايلام، بر حمايت جدي از مخترعان و مبتکران براي توسعه اقتصادي کشور تأکيد کرد  و بيان داشت: يکي از مهم‌ترين سرمايه‌هاي کشور نيروي انساني جوان و با انگيزه است که در چنين جشنواره‌هايي خود را نشان مي‌دهند.

  وي گفت: چشم اميد همه‌ي مسئولان براي حل مسائل کشور به جوانان مخترع و مبتکر است و خوب خواندن، خوب نگاه کردن، راه‌ه‌حل هاي منطقي به ذهن رسيدن همه نعمت‌هايي هستند که مسئوليت دارندگان اين ويژگي‌ها را در برابر مسائل جامعه بيشتر مي‌کند.

  قائم مقام بنياد نخبگان تصريح کرد: امروز بايد طوري کار کنيم که يافته‌هايمان مايه افتخار ما در آينده باشند که رسيدن به اين هدف در گرو استفاده از فرصت‌ها است.

  در ادامه دکتر ايوب درويشي معاون اقتصادي استانداري، اظهار کرد: ديدن جوانان خلاق و پرانرژي مايه اميد و ايجاد انگيزه است و خوشبختانه چنين انگيزه‌هايي موجب مي‌شود تا دانشگاه‌ها و مراکز علمي و پژوهشي با هم‌افزايي برنامه‌هايي مانند هفته‌ي پژوهش را به بهترين شکل اجرا کنند.

  وي گفت: مديران و بخش اجرايي بايد بپذيرند که پايه‌ي عمليات بايد بر اساس پژوهش باشد چون پايه‌ي اصلي قدرت و توانايي کشور امروز و آينده  مبتني بر توليد علم است.

  درويشي نياز امروز استان را تقويت دانشگاه‌ها، پيشرفت علمي و رونق اقتصاد دانش‌بنيان دانست و تصريح کرد: هم‌وغم مسئولان بر اين قرارگرفته که اشتغال لازم در ايلام ايجاد شود و مطمئناً سرمايه‌گذاري علمي که از دل آن ثروت به وجود بيايد مهم‌ترين موضوعي است که امروزه به آن توجه مي‌شود.

  وي با ابراز تأسف از وجود بخشي‌نگري و جزيره‌اي عمل کردن، گفت: هم‌افزايي راه‌حل مشکلات است و اين جشنواره‌ها مي‌توانند به رفع اين مشکلات کمک کنند به جوانان اميد بيشتري دهد.

  معاون استاندار ايلام تأکيد کرد: دوره اشتغال در کارخانه‌هاي بزرگ دولتي گذشته و جوانان بايد خلاقيت خود را به نمايش  بگذارند.

  اين جشنواره با حضور 10 استان و مشارکت 15 استان ديگر، در 13 حوزه مهندسي صنايع، برق و قدرت، شيمي، نفت، گاز، پتروشيمي، صنايع غذايي، پزشکي، دارو، کشاورزي، مهندسي پليمر، سلامت و مهندسي عمران در 41 غرفه و به مدت 2 روز برگزار  گرديد. براي داوري اختراعات اين جشنواره، 25 داور از سطح کشور و استان دعوت شده اند که بعد از داوري 88 اثر پذيرفته شده، نفرات برتر انتخاب مي گردند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها