رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی: مرکز آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان در دانشگاه ایلام راه اندازی گردید

خانه خبرها

با مجوز وزارت علوم، مرکز آموزش زبان فارسي براي غير فارسي زبانان در دانشگاه ايلام بعنوان دومين دانشگاه در غرب کشور راه اندازي گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر عامر خيري رئيس گروه همکاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه ايلام، در اين زمينه اظهار داشت: در راستاي پروژه بين المللي سازي دانشگاه ايلام و پذيرش دانشجويان خارجي، راه اندازي  مرکز آموزش زبان فارسي براي غير فارسي زبانان در برنامه مديريت د انشگاه قرار گرفت و با توجه به سخت گيري وزارت علوم در اين زمينه و تعداد محدود اين مراکز در سطح کشور، با پي گيري ها و رايزني هاي انجام شده و بستر سازي مناسب در اين زمينه؛ در نهايت مجوز راه اندازي اين مرکز از وزارت عتف، در آذر ماه سال جاري اخذ گرديد و همزمان با هفته بزرگداشت پژوهش و فناوري و با حضور نماينده اداره کل امور دانشجواين غير ايراني وزارت عتف، اين مرکز در محل ساختمان قلم چي افتتاح گرديد.

  دکتر خيري، افزود: بعد از دانشگاه بوعلي همدان، دانشگاه ايلام دومين دانشگاهي است که در غرب کشور موفق به راه اندازي اين مرکز گرديد.

  رئيس گروه همکاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه، با اشاره به وضعيت تجهيزات و امکانات اين مرکز، بيان داشت: کلاس‌ هايي که براي آموزش در اين زمينه در نظر گرفته شده است، مجهز به تجهيزات شنيداري و ديداري  به‌روز آموزشي، آزمايشگاه زبان، اينترنت است.

  دکتر خيري در زمينه نحوه گذراندن اين دوره آموزشي، گفت: دوره‌هاي آموزشي  زبان فارسي در اين مرکز با نظارت شوراي علمي مرکز متشکل از صاحب‌ نظران آموزش زبان فارسي و مدرسان با تجربه در دو  سطح مقدماتي و پيشرفته طراحي شده است.

  وي افزود: علاوه بر دانشجويان خارجي، افراد علاقمند ديگر نيز مي توانند از خدمات اين مرکز دانشگاه ايلام بهره مند شوند.

  رئيس گروه همکاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه، خاطرنشان کرد: پس از اتمام اين دو سطح تخصصي به زبان آموزان مدرک  مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايران اعطا مي‌ شود.

  دکتر خيري، تأکيد کرد: با توجه به پيشرفت هاي آموزشي، پژوهشي، عمراني و دانشجويي دانشگاه ايلام در چند سال اخير و اقدامات موثري که براي گسترش و بهبود فعاليت هاي بين الملل در دانشگاه صورت گرفته، دانشگاه ايلام مي تواند تبديل به يکي از مقاصد اصلي دانشجويان غير ايراني و بخصوص عراقي در سطح  کشور شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها