تشریح عملکرد شرکت دانش بنیان تعاونی رامان پرداز غرب

خانه خبرها

شرکت تعاوني رامان پرداز غرب در سال 1394 تأسيس گرديد و در سال 1395 موفق به دريافت تأييديه دانش بنيان براي چهار محصول از معاونت علمي رياست جمهوري گرديد و تاکنون محصولات متنوعي را توليد کرده است.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر مظفر بگ محمدي استاديار دانشکده فني و مهندسي و مديرعامل شرکت دانش بنيان تعاوني رامان پرداز غرب، درباره نحوه تأسيس اين شرکت، اظهار داشت: شرکت تعاوني رامان پرداز غرب در اوايل سال 1394 توسط جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه ايلام به منظور طراحي و توليد  نرم‌افزار براي پلت فرم هاي موبايل (آندرويد و IOS)، صفحات و سرويس هاي تحت وب و نرم‌افزارهاي کاربردي با مديريت اينجانب تأسيس شد و در پاييز سال 1395 موفق به دريافت تأييديه دانش بنيان براي چهار محصول از معاونت علمي رياست جمهوري گرديد.

   دکتر بگ محمدي در زمينه فعاليت شرکت رامان پرداز غرب، بيان داشت: فعاليت شرکت رامان پرداز غرب در زمينه طراحي و توليد اپليکيشن موبايل، طراحي و توليد نرم‌افزارهاي تحت وب و طراحي و توليد نرم‌افزارهاي سفارشي ديسکتاپ مي باشد.

  وي در زمينه توليد محصولات شرکت، گفت: عمده ي فعاليت شرکت رامان در زمينه ي توليد نرم افزارهاي براي دستگاههاي هوشمند همراه است و  در اين راستا محصولات زير توليد شده اند:

1-طراحي و نصب سامانه‌ ي قبض يار جهت مديريت قبوض مشترکين  در شرکت گاز استان لرستان و مخابرات  استان ايلام

2-طراحي و نصب سامانه ‌ي پستچي جهت  تحويل و دريافت نامه‌ هاي پستي شرکت پست استان فارس

3-سامانه‌ي کنتورخوان براي قرائت کنتور در اداره آب و فاضلاب استان ايلام

4-طراحي و نصب سامانه‌ي وصول يار جهت قطع و وصل کنتور و تقسيط در شرکت توزيع برق استان فارس

5-طراحي و نصب سامانه‌ي مديريت وسايل نقليه‌ جهت کنترل و نگهداري ماشين‌ هاي سبک و سنگين در شهرداري ايلام

6-طراحي سامانه‌ي مديريت مصوبات شوراي شهر ايلام جهت ثبت، کنترل و مکانيزه سازي تمام امور مربوط به شوراي اسلامي شهر

7-طراحي و نصب سيستم نوبت دهي بيمارستان شهداي دهلران

8-طراحي سامانه‌ي اشتراک مسافرت‌هاي برون‌شهري شرکت همسفر

9-طراحي و نصب سامانه‌ي پيک يار مناسب براي رستوران ‌ها، آژانس‌ ها و پيک ‌هاي موتوري

10-طراحي و نصب سيستم پاسخگويي تلفني خودکار سازمان تامين اجتماعي

11-طراحي سامانه ‌ي مديريت فعاليت ‌هاي پژوهشي اساتيد دانشگاه ايلام

12-طراحي سامانه‌ي مديريت تبليغات براي فروشگاه‌هاي لباس و مد در برنامه بازار

13-طراحي برنامه‌هاي کاربردي موبايل

14-طراحي برنامه آموزش زبان شامل بيش از 50 زير برنامه مثل فرهنگ لغت دوبله، 504 لغت، 1001 لغات، لغات دوره‌ي راهنمايي و دبيرستان و بيش از ده فرهنگ لغت تخصصي – موجود در برنامه بازار

15-طراحي برنامه فرهنگ لغت عربي به فارسي و بر عکس  در برنامه بازار

  استاديار دانشگاه، تأکيد کرد: اين شرکت در راستاي تحقق اهداف دولت الکترونيک راه اندازي شده است اما جزيره اي عمل کردن دولت در اين حوزه يکي از مشکلات عمده در اين مسير به شمار مي آيد. حوزه فناوري اطلاعات ظرفيت بالايي براي ايجاد اشتغال و آن هم اشتغال ارزان قيمت دارد و در واقع بايد گفت توانايي حوزه IT   در ايجاد اشتغال را هيچکدام از حوزه هاي ديگر ندارند و براي همين واگذاري کار به مردم در حوزه فناوري اطلاعات نمود بسيار زيادي دارد  و در حال حاضر چون اکثريت افراد جامعه از تلفن همراه هوشمند استفاده مي کنند و اين موضوع ظرفيت بالايي را ايجاد کرده است تا از اين طريق کارها را به مردم واگذار کنيم و اين اتفاق شدني است.

  دکتر بگ محمدي، افزود: فناوري اطلاعات در تمام حوزه هاي اقتصادي و علمي کشور مي تواند نقش ايفا کند. البته لازمه موفقيت در اين بخش اين است که زير ساخت ها را فراهم کنيم. ما به واسطه فناوري اطلاعات مي توانيم فرصت ايجاد اشتغال، آن هم از نوع ارزان را فراهم کنيم، منتهي معضلي که در کشور ما وجود دارد اين است که متاسفانه در کار گروهي موفق نيستيم. دولت بايد بين متحصصين حوزه هاي مختلف ارتباط برقرار کند تا از اين طريق بتوانيم نياز هاي اساسي کشور را مرتفع کنيم.

   وي اضافه کرد: معضل بزرگ شرکت هاي دانش بنيان و توليدگران داخلي تجاري سازي و فروش محصولات و عدم بازار است.  توليد محصول کار سختي نيست اما بازار سازي و بازاريابي است که مهمترين دغدغه شرکت هاي دانش بنيان بوده و دولت بايد نگاه ويژه اي به آن داشته باشد ارزان بودن ايجاد اشتغال در حوزه فناوري اطلاعات يکي از مزيت هاي بزرگ اين حوزه نسبت به ساير حوزه ها است. برخلاف اشتغال صنعتي که هزينه بالايي دارد، اشتغال در حوزه فناوري اطلاعات بسيار ارزان قيمت است و همين موضوع ظرفيت بسيار مهمي براي فعاليت در اين حوزه ايجاد کرده است.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها