تمجید معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از بلندنظری و نگاه فرا استانی و فراملی دانشگاه ایلام

خانه خبرها

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان  از بلندنظري و نگاه فرا استاني و فراملي دانشگاه ايلام تمجيد کرد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، در جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان، که صبح روز جمعه 97/08/04 در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد، با تقدير از  خدمات رساني دانشگاه ايلام و ديگر دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان ايلام به زائرين اربعين، اين نقش‌آفريني شايسته را براي آموزش عالي کشور مايه ‌ي مباهات  عنوان کرد و با استقبال از پيشنهادهاي دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه ايلام (بازديد مقام عالي وزارت علوم از نحوه خدمات رساني دانشگاهها  در مرزهاي مهران و شلمچه، احداث اردوگاه فرهنگي وزارت علوم در مزرعه آموزشي و پژوهشي دانشگاه ايلام در مهران و عضويت روساي دانشگاه هاي ايلام و شهيد چمران در ستاد ملي اربعين دانشگاهيان) و اهتمام در پي گيري اين سه پيشنهاد در وزارت علوم، اظهار داشت: اين بلندنظري و نگاه فرا استاني و فراملي که دانشگاه ايلام دارد يک دستاورد مهم  براي دانشگاه‌هاي ما است.

  دکتر غفاري، با تأکيد بر نقش ‌آفريني تخصصي دانشگاهيان در همايش بزرگ اربعين، بيان داشت: دانشگاهيان علاوه بر شورآفريني براي اربعين در زمينه شعور آفريني رسالت و ماموريت مهمتري بر دوش دارند.

  معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، افزود: اربعين رسانه‌ ي فرهنگ و واقعه‌ي عاشورا است و اگر اين پياده‌ روي اربعين نبود چيزي از فرهنگ عاشورا نمي‌ ماند و در تلاطمات دنياي جديد نقش، اهميت و ضرورت اين رسانه مشخص‌ تر مي‌ شود و اين همايش بزرگ ظرفيت ‌ها و پتانسيل ‌هايي دارد که هر چه جلوتر مي ‌رويم ابعاد و زواياي آن بيشتر مي ‌شود.

  دکتر غفاري، بر نقش‌ آفريني تخصصي دانشگاهيان در همايش بزرگ اربعين تاکيد کرد و گفت: دانشگاهيان علاوه بر شور آفريني براي اربعين در زمينه شعور آفريني رسالت و ماموريت مهمتري بر دوش دارند و انتظار از دانشگاه نيز همين است.
  معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم،  تأکيد کرد: پياده‌ روي اربعين مي ‌تواند از ابعاد مختلف مورد شناخت و پژوهش قرار گيرد و اهميت موضوع تا جايي است که اولين پيمايش اين حرکت توسط دانشگاه «MIT» انجام گرفت و منتشر شد و اين کار را نيز به صورت مستمر ادامه داد.

 وي تصريح کرد: شناخت و پژوهش پياده روي اربعين با تمام مولفه‌ هاي عاشورا در دستور کار قرار گرفته تا در مقام شناخت درس ‌هاي عاشورا و اربعين بيش از پيش وارد سبک زندگي ما شود.

  دکتر غفاري با بيان اينکه در بخش مطالعاتي و شناختي اربعين کارهايي در ابعاد مختلف شروع شده و هر همايش، نشست و فعاليتي بخشي از اين واقعيت بزرگ را بيان مي‌ کند و مورد توجه قرار مي‌ دهد، تصريح کرد: تاکيد ما اين است که  چون بار اصلي پياده روي اربعين بر عهده دانشگاه‌ هاي ايلام و شهيد چمران است و چون به لحاظ ميداني اطلاعات بيشتري در اختيار دارند و از نيروهاي متخصص برخوردار هستند بايد بخشي از اين کار در اختيار اين دانشگاه‌ها باشد.
  معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم بر هم‌ افزايي دانشگاه‌ هاي داخل کشور و مطالعات بين ‌فرهنگي و بين‌ المللي توسط نسل دانشگاهي جوان تاکيد کرد: نقش ‌آفريني انجمن‌ هاي علمي و دانشجويي در همايش اربعين با توجه به تجربه علمي و مهارتي هم مجموعه‌ ها را توانمندتر مي ‌کند و هم حس تعلق و خودباوري و توجه به هويت ملي و ديني را تقويت مي ‌کند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها