ثبت اختراع دکتر عبدالحمید عزیزی استادیار دانشگاه با عنوان «Rotational Abrasive Micro/Nano Finishing»

خانه خبرها

اختراع دکتر عزيزي استاديار دانشکده فني و مهندسي با عنوان «Rotational Abrasive Micro/Nano Finishing» در اداره اختراعات و مالکيت هاي صنعتي آمريکا «USPTO» به ثبت رسيد.

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه، امروزه فرايندهاي مربوط به بالا بردن کيفيت سطح در کشورهاي صنعتي حجم 20 تا 25 درصد از فرايندهاي ماشين کاري را به خود اختصاص داده است. در اين بين فرايندهايي سنتي وجود دارند که داراي محدوديت هاي زيادي چه از لحاظ کيفيت سطح حاصل شده و چه از لحاظ تکنيک انجام فرايند مي باشند. در اين رابطه مي توان گفت که روش هاي سنتي توانايي حصول به کيفيت هاي سطح زير ميکرو را نمي توانند فراهم کنند و از طرفي ديگر با توجه به ابزارهاي مورد استفاده در اين روش ها محدوديت هايي از لحاظ شکل هندسي قطعه پيش خواهد آمد و باعث مي شود تا نتوان قطعاتي با هندسه پيچيده را توسط اين فرايندها پرداخت نمود. جهت رفع ايرادهاي فوق تلاش هاي زيادي توسط محققين اين زمينه صورت گرفته که منجر به ايجاد روش هايي نوين و پيشرفته جديدي شده که محدوديت هاي فوق را نداشته و امکان دست يابي به کيفيت هاي سطح نانو را نيز فراهم مي سازند.

  در اين راستا دکتر عبدالحميد عزيزي استاديار دانشکده فني و مهندسي و مهندس عارف اعظمي بعد از چندين سال تلاش و مطالعه خوشبختانه اختراعي را در اين زمينه با عنوان «Rotational Abrasive Micro/Nano Finishing» در اداره اختراعات و مالکيت هاي صنعتي آمريکا «USPTO» بعنوان يکي از بالاترين مراجع ارزيابي اختراعات دنيا به ثبت رساندند و دانشگاه ايلام را در زمره معدود دانشگاه هاي داخلي داراي اختراع گرنت شده در ادارات ثبت اختراع معتبر دنيا قرار مي دهد.

  در اين اختراع يک روش جديد و يک دستگاه جديد طراحي و ساخته شده که علاوه بر جديد بودن در دنيا توانايي حصول به کيفيت سطح در حد نانو را براي قطعات استوانه اي فراهم مي نمايد که چاپ چندين مقاله در مجلات معتبر بين المللي دلالت بر اين موضوع دارد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها