کارگاه آموزشی انقلاب اسلامی، فرصت ها و تهدیدها در دانشگاه برگزار گردید

خانه خبرها
کارگاه آموزشي انقلاب اسلامي، فرصت ها و تهديدها در دانشگاه برگزار گرديد

با برنامه ريزي و هماهنگي دفتر هم انديشي اساتيد و نخبگان دانشگاه ايلام، کارگاه آموزشي انقلاب اسلامي، فرصت ها و تهديدها در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، کارگاه آموزشي «انقلاب اسلامي، فرصت ها و تهديدها» با حضور دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه،  حجت الاسلام عوض نژاد معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان، حجت الاسلام يعقوبي معاون نهاد نمايندگي در دانشگاه و جمعي از اساتيد و با تدريس دکتر ملکوتي مدير گروه علوم سياسي دانشگاه تهران، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  در اين کارگاه دکتر ملکوتي با گراميداشت دهه فجر، به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در دو بخش داخلي و خارجي پرداخت و بيان داشت: استقلال از قدرت هاي جهاني، تشکيل نظام مردم سالار ديني، سقوط نظام شاهنشاهي، نظام سازي و اقتتدار منطقه اي و جهاني از جمله دستاوردهاي سياسي انقلاب اسلامي است.

  مدير گروه علوم سياسي دانشگاه تهران درباره دستاوردهاي اقتصادي انقلاب اسلامي، گفت: گسترش طبقه متوسط، کاهش  فاصله درآمدهاي بين شهر و روستا، کاهش فاصله طبقاتي، توسعه زيرساخت ها و افزايش توليد ملي از جمله دستاوردهاي اقتصادي انقلاب اسلامي است.

   دکتر ملکوتي با عنوان اينکه يکي از مهمترين دستاوردهاي جمهوري اسلامي در حوزه علم و فناوري است، بيان کرد: سرعت پيشرفت علمي در ايران بر اساس گزارش محافل علمي بين‌‌المللي، 11 برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان است که اين عدد نشان مي‌دهد ايران با چه سرعت بالايي در حال کم ‌کردن فاصله خود نسبت به کشورهاي پيش‌رفته جهان بوده و با اين سرعت اکنون ايران در جايگاه دوازدهم توليد علم جهان قرار دارد.

   وي افزود: جمهوري اسلامي در زمينه هوش مصنوعي،  نانو، سلول هاي بنيادي، فناوري هسته اي، هوافضا و داروهاي پزشکي موفقيت هاي چشمگيري داشته باشد.

   دکتر ملکوتي در ادامه مباحثي را در زمينه علل مخالف غرب با جمهوري اسلامي، اوضاع منطقه، چالش هاي غرب و توسعه نفوذ ايران در سطح منطقه و جهان ارائه داد و در پايان به سئوالات مطرح شده پاسخ داد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها