نشست تخصصی بررسی چالش‌های رسوب سد ایلام در دانشگاه برگزار گردید

نشست تخصصی بررسی چالش‌های رسوب سد ایلام  با چهار سخنرانی علمی در دانشگاه برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی، با پیگیری و هماهنگی‌های بعمل آمده توسط دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه،  نشست تخصصی بررسی چالش‌های رسوب سد ایلام با سخنرانی دکتر رستمی‌نیا استادیار دانشگاه و رئیس دانشکده کشاورزی، دکتر حاجی کریمی  دانشیار دانشگاه و دبیر نشست، مهندس عبدالسلام پیری معاون سازمان آبخیزداری و منابع طبیعی استان ایلام و مهندس صادق علیمرادی کارشناس شرکت آب منطقه‌ای ایلام و با حضور با حضور دکتر مسعود بازگیر  مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه، جمعی از اساتید و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

  در ابتدای این نشست، دکتر حاجی کریمی، دبیر نشست ضمن خوشامدگویی به مهمانان و حاضرین در جلسه به ارائه سخنرانی خود در موضوع رسوب سد ایلام پرداختند و اظهار داشت: سد ایلام به عنوان یک منبع استراتژیک تامین‌کننده آب شرب نیمی از جمعیت شهر ایلام، تامین آب شرب شهرستان ملکشاهی و تامین آب اراضی پایین دست شهرستان مهران است و از سوی دیگر با توجه به کاهش حجم مخزن سد با ورود سالانه بیش از یک میلیون متر معکب رسوب به داخل آن، نیازمند توجه بالای مسئولین دستگاه های اجرایی ذی‌ربط است که متأسفانه با وجود دادن هشدارهای لازم از سوی اساتید دانشگاه مورد بی توجهی قرار گرفته است.

  در ادامه، مهندس عبدالسلام پیری معاون سازمان آبخیزداری و منابع طبیعی استان ایلام، با ارائه سخنرانی خود به اقدامات صورت گرفته توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره  نموده و راهکارهایی را جهت مقابله با موضوع رسوب سد ارائه کردند.

  سپس دکتر رستمی‌نیا استادیار دانشگاه به عنوان سخنران سوم نشست به بیان دغدغه‌های خود در موضوع رسوب سد پرداخته و آن را به عنوان یک مرگ تدریجی، نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین دانسته و همت جمعی ارگان‌های ذی‌ربط و بسیج امکانات و مردم در جهت رفع مشکل را خواستار شدند.

  در ادامه مهندس علیمرادی کارشناس شرکت آب منطقه‌ای ایلام به عنوان دیگر سخنران مدعو، ضمن اشاره به تاریخچه و موقعیت جغرافیایی سد ایلام و مسائل مربوط به آن به بیان اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای در حوزه سد ایلام پرداختند. پیدا کرد و در پایان، دکتر حاجی کریمی به جمع‌بندی مطالب مطرح شده پرداخت و عنوان نمودند با توجه به اتفاق نظری که بین حاضرین وجود دارد بیانیه‌ای به عنوان خروجی این نشست تهیه خواهد شد و به عنوان نسخه علاج بیماری سد ایلام در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار داده می‌شود.

  •    نشست تخصصی بررسی چالش‌های رسوب سد ایلام  در دانشگاه برگزار گردید
  •    نشست تخصصی بررسی چالش‌های رسوب سد ایلام  در دانشگاه برگزار گردید

   نشست تخصصی بررسی چالش‌های رسوب سد ایلام  در دانشگاه برگزار گردید   نشست تخصصی بررسی چالش‌های رسوب سد ایلام  در دانشگاه برگزار گردید   نشست تخصصی بررسی چالش‌های رسوب سد ایلام  در دانشگاه برگزار گردید