En Ar

نشست معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با کارشناسان فرهنگي دانشگاه‌ها

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم:

تحقق مسئوليت اجتماعي دانشگاه ها با تعامل خبرنگاران امکان پذير است

 

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با تبريک فرا رسيدن روز خبرنگار گفت: تحقق مسئوليت اجتماعي دانشگاه ها با تعامل خبرنگاران ، اطلاع رساني و رابطه دو سويه با جامعه امکان پذير است .

 

 

به گزارش خبرنگار معاونت فرهنگي و اجتماعي، دکتر غلامرضاغفاري در نشستي با رابطان خبري حوزه معاونت فرهنگي دانشگاه هاي سراسر کشور در مجموعه باغ نگارستان دانشگاه تهران گفت: کار رابطان خبري در دانشگاه ها با داشتن اشتراکات بسيار با خبرنگاران رسانه هاي جمعي از تمايز و تفاوت هايي برخوردار است که ناشي از فعاليت در حوزه رسالت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و بينش علمي عميق است.

وي افزود: بايد سرمايه فرهنگي دانشگاه ها را تقويت کنيم که بخشي از اين رسالت از طريق اطلاع رساني درست و شفاف در دانشگاه ها و تبيين نخبگان دانشگاهي صورت مي گيرد.

دکتر غفاري تصريح کرد: علم، دانش و بينش خبرنگاران است که به يک سري از اطلاعات، آمار و داده هاي خام، معنا و مفهوم مي بخشد و به حکمروايي خوب در جامعه کمک مي کند.

وي استمرار مسئوليت اجتماعي دانشگاه در جامعه را نيازمند آگاهي بخشي و ارتباط دانشگاه با بخش هاي مختلف جامعه و دولت و مردم با دانشگاه است.

در ادامه اين نشست، مهندس عسکري، مديرکل امور فرهنگي وزارت علوم با تبريک روز خبرنگار گفت: خبرنگاري يک حرفه نيست بلکه يک راه و طريق است که در قالب يک چارچوب کنش اجتماعي انجام مي شود.

وي افزود: از طريق فعاليت خبرنگاران است که راهبردهاي دانشگاه براي حل مسائل مختلف به جامعه منتقل مي شود و دانشگاه به عنوان يک مرجع و قطب مهم ايفاي نقش مي کند.

مديرکل امور فرهنگي وزارت علوم با قدرداني از خدمات رابطان خبري معاونت هاي فرهنگي دانشگاه ها از آنان خواست در چارچوب ساختار رسمي دانشگاه و با هماهنگي دفاتر روابط عمومي به امر اطلاع رساني اقدام کنند.

نشست معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با کارشناسان فرهنگي دانشگاه‌ها
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها